Üniversite öğrencilerinin flört şiddetine maruz kalıp kalmama durumlarına göre benlik saygı ve anksiyete düzeylerinin incelenmesi
Özet
Bu araştırmada; üniversite öğrencilerinin flört şiddetine maruz kalıp kalmama durumlarına göre benlik saygı ve anksiyete düzeylerinin incelenmesini amaçlamaktadır. İlişkisel tarama modelinde yapılan araştırmada üniversite öğrencilerinin demografik bilgilerine ulaşmak amacıyla Sosyo-Demografik Formu, Flört Şiddeti Tutum Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği ile elde edilmiştir. Çalışmanın verilerini toplamak için Türkiye'de üniversite okuyan 18-25 yaş arası 357 üniversite öğrencisine anket uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, IBM SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırma sonunda üniversite öğrencilerinin flört şiddetine maruz kalma durumları ile anksiyete düzeyi arasında anlamlı bir farklılık olduğu, flört şiddetine maruz kaldığını ifade eden öğrencilerin anksiyete düzeylerinin daha yüksek olduğu, öğrencilerin flört şiddetine maruz kalma durumları ile benlik saygısı düzeyi arasında anlamlı bir farklılık olduğu ve benlik saygısı ve anksiyete puanları arasında düşük düzeyde pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. In this study; The aim of this study is to examine the self-esteem and anxiety levels of university students according to whether they are exposed to dating violence or not. Socio-Demographical Form, Dating Violence Attitude Scale and Rosenberg Self-Esteem Scale were obtained in order to reach the demographic information of university students in the research conducted in the relational screening model. In order to collect the data of the study, a questionnaire was applied to 357 university students between the ages of 18-25 studying at university in Turkey. IBM SPSS 22 package program was used in the analysis of the obtained data. At the end of the study, there was a significant difference between university students' exposure to dating violence and their level of anxiety, students who stated that they were exposed to dating violence had higher levels of anxiety, and there was a significant difference between students' exposure to dating violence and their level of self-esteem. It was determined that there was a low level of positive and significant relationship between anxiety scores.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3784Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: