Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdoğan, Ahmet Salih
dc.date.accessioned2022-08-31T09:19:22Z
dc.date.available2022-08-31T09:19:22Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3686
dc.descriptionDanışman: DOÇ. DR. HALUK SAÇAKLI Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı Konu:Spor = Sportsen_US
dc.description.abstractAraştırmanın amacı Covid-19 pandemisinin Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygıları üzerine etkisinin incelenmesidir. Çalışmada Covid-19 sürecinde uzaktan eğitim alan Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencilerinin bu dönemde sınav kaygılarının belirlenmesi ve uygulamalı eğitimin yoğun olduğu beden eğitimi ve spor bilimlerinde, uzaktan eğitimin öğrenciler üzerinde yarattığı etkinin ve kaygı durumunun saptanması amaçlanmıştır. Araştırma, betimsel tarama modeli olarak planlanmıştır. Anket formu hazırlanarak katılımcılara sorulmuş ve nicel veri analizi yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada kolayda örneklem yöntemi kapsamında 359 öğrenciye ulaşılmıştır. Araştırma veri toplama aracı olarak anket formu kullanılmıştır. Anket formu; demografik özelliklere yönelik sorulardan, Covid-19 pandemisine yönelik sorulardan ve Sınav Kaygısı Ölçeğinden oluşmaktadır. Sınav kaygısı algısında ifadelere yönelik tanımlayıcı istatistikler incelenmiştir. Buna göre ortalama değerlerin 2,48-3,03 arasında değiştiği görülmektedir. Bu durum araştırmaya katılan öğrencilerin sınav kaygısının orta-düşük seviyede olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to examine the effect of the Covid-19 pandemic on the exam anxiety of the School of Physical Education and Sports students. It is aimed to determine the exam anxiety of the Physical Education and Sports School students who receive distance education during the Covid-19 process. It is aimed to determine the effect of distance education on students and anxiety about exams in physical education and sports sciences where appli ededucation is intense. The research was planned as a descriptive survey model. A questionnaire form was prepared and the participants were asked and quantitative data analysis wasmade. The universe of the research consists of the students of the School of Physical Education and Sports. In the study, 359 students were reached with in the scope of convenience sampling method. Questionnaire form was used as research data collection tool. The survey form consists of questions about demographic characteristics, questions about the Covid-19 pandemic and Exam Anxiety Scale. Descriptive statistics for the expressions in the perception of test anxiety were examined. Accordingly, it is seen that the average values vary between 2.48-3.03. This shows that the test anxiety of the students participating in the research is at medium-low level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectUzaktan eğitimen_US
dc.subjectSınav kaygısıen_US
dc.subjectDistance educationen_US
dc.subjectExam anxietyen_US
dc.titleCovid-19 pandemisinin beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin sınav kaygı düzeyleri üzerindeki etkilerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExami̇nati̇on of the effects of Covid-19 pandemic on exam anxiety levels of physical education and sports school studentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess