Üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olayları ile baş etme tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
Üniversite öğrencilerinde travmatik yaşam olayları ile baş etme tutumları
arasındaki ilişki irdelenmiştir. Araştırma için İstanbul Gelişim Üniversitesi
öğrencilerinden oluşan, 100 ü kadın ve 100 ü erkek olmak üzere toplamda 200
katılımcıya ulaşılmıştır. Araştırmada Yaşam Olayları Kontrol Listesi-5
kullanılarak katılımcıların travmaları saptanmış ve baş etme tutumları, cinsiyet yaş
ve eğitim değişkeni ele alınarak irdelenmiştir. Araştırma verileri Google Form
üzerinden toplanmıştır. Yapılan istatistikler sonucunda Başa Çıkma Tutumları
Değerlendirme Ölçeği ile Yaşam Olayları Kontrol Listesi arasında anlamlı bir
ilişki olduğu sonucuna varılmıştır. Sonuçlar, kadınların erkeklere oranla daha
yüksek yaşam olaylarına maruz kaldığı ve kadınların erkeklere oranla daha yüksek
düzeyde kendine yardım başa çıkma tutumları sergilediğini göstermektedir. The relationship between traumatic life events and coping attitudes of university
students has been examined. The purpose of this study is to examine the relationship
between traumatic life events and coping attitudes of university students. A total of
200 participants, including 100 women and 100 men, consisting of students of Istanbul
Development University, were reached for the research. In the study, the traumas of
the participants were determined using the Life Events Checklist-5 and their coping
attitudes were examined by considering gender, age and educational variable. The
research data were collected via Google Form. As a result of the statistics , it was
concluded that there is a significant relationship between the Coping Attitudes
Assessment Scale and the Life Events Checklist. The results show that women are
exposed to higher levels of life events than men and that women exhibit higher levels
of self-help coping attitudes than men.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3659Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: