Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Zekeriya
dc.date.accessioned2022-06-09T14:02:58Z
dc.date.available2022-06-09T14:02:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.issn1308-8041
dc.identifier.issn1309-4033
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3580
dc.description.abstractÜniversite personelinde iş tatmininin verimliliğe etkisinin araştırıldığı bu araştırmanın amacı iş tatmini ve verimlilik kavramlarını literatürde bulunan kaynaklar ile harmanlanıp, çıkan araştırma sonuçları ile yorum katabilmektir. Literatürde daha önce yapılan araştırmalar, çalışmalar taranmış ve detaylıca incelenmiştir. Bir vakıf üniversitesinde uygulanan bir saha araştırması ile desteklenmiş bu çalışma, iş tatminini verimliliğe etkisini vurgular vaziyettedir. Araştırmada literatür taraması yapılarak kavramlar tanımlanmaya çalışılmış ve daha önce uygulanmış ve güvenilirlik bakımından geçerliliği test edilmiş anket formları kullanılarak çalışma tamamlanmıştır. Katılımcıların demografik bilgilerini elde edebilmek için 6 soruluk demografik anket oluşturulmuştur. Bu amaçla oluşturulan anketin yanında iş doyumunu ölçmeye yarayan ve güvenirliği Yelboğa (2009) tarafından sağlaması yapılan iş tatmin ölçeği kullanılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study, which investigates the effect of job satisfaction on productivity in university employees, is to combine the concepts of job satisfaction and productivity with the sources in the literature and to interpret the results of the research. Previous researches and studies in the literature have been scanned and examined in detail. This topic, supported by a field study conducted at a foundation university, highlights the effect of job satisfaction on productivity. In the research, the concepts were defined with the literature search technique and questionnaire forms that were applied before and whose validity was tested in terms of reliability were used. A 6-question demographic questionnaire was created to obtain demographic information of the participants. In addition to the questionnaire created for this purpose, the job satisfaction quadrant scale, which is used to measure job satisfaction and whose reliability was provided by Yelboğa (2009), was used.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTURAN Stratejik Araştırmalar Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİş tatminien_US
dc.subjectİş devir süresien_US
dc.subjectVerimliliken_US
dc.subjectPerformansen_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectJob satisfactionen_US
dc.subjectTurnover perioden_US
dc.subjectProductivityen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.titleÜniversitede Çalışan Personelin İş Tatmininin Verimliliğe Etkisi Üzerine Araştırmaen_US
dc.title.alternativeResearch on the Effect of Job Satisfaction of the University Staff on Efficiencyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofTURAN-SAM Uluslararası Bilimsel Hakemli Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Meslek Yüksekokuluen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Zekeriya


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess