Değişen Tüketim Pratikleri Bağlamında Hızlı Moda
Özet
Örtünmenin, yerini giyinmeye bıraktığı dönemlerden yalnızca yüz yıl gibi yakın
bir zamana kadar seçkinlerin tekelinde olan moda ve moda tüketimi, alt sınıflar ya da
sıradan vatandaşlar için ulaşılması zor olan hatta çeşitli şekillerdeki yaptırımlarla
kısıtlanan bir davranış kalıbı olmuştur. Ancak, üretim yapısındaki değişim ve bunun
sonucunda tüketim pratiklerin de değişmeye başlamasıyla, moda ürünler de diğer
tüketim nesneleri gibi nispeten ulaşılabilir bir hale gelmiş ve toplumdaki tüm kesimler
tarafından kullanılmaya başlanmıştır. Süreç içerisinde modaya dair metalar, kavrama
yüklenen anlamın da değişmesiyle birlikte en çok kullanılan ve en sık değiştirilen ürünler
olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu dramatik değişim, tüketimin genel yapısındaki
farklılaşmadan ve içerisinde bulunduğu toplumsal değişim dinamiklerinden soyutlanarak
anlaşılamaz. Bu çalışmanın amacı, tüketimi eleştirel bir bakış açısıyla ele almaktan öte,
tarihsel perspektifte tüketim pratiklerinin değişimine ortam sağlayan gelişme ve
olguların neden sonuç ilişkileri ile değerlendirilmesidir. Böylelikle günümüzdeki moda
tüketiminin dinamikleri hakkında bakış açısı sunulmuş olacaktır. Fashion has been under the monopoly of the elite from the time when veiling left
its place to dress, to only a hundred years ago. Fashion consumption has been a behavior
that is difficult to reach for lower classes or ordinary citizens and fashion actions have
been restricted by sanctions. But, with the change in the production structure and
consequently consumption practices began to change, fashion products became relatively
accessible like other consumption objects and started to be used by all segments in the
society. In the process, with the change of the meaning of the concept, fashion products
have become the most used and most frequently changed products. This dramatic change
can’t be understood with isolate from the differentiation in the general structure of
consumption and the social change dynamics in which it is located. The purpose of this
study is not to consider consumption from a critical perspective. It is the review of the
developments and facts that cause the change of consumption practices with the cause
and effect relationships from a historical perspective and to provide a perspective on the
dynamics of today’s fashion consumption.
Cilt
8Sayı
2Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3563Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: