İşgücü Verimliliği ve Öğrenen Örgüt İlişkisi: Otomotiv Sektöründe Bir Araştırma
Özet
Klasik örgüt tasarımının ötesine geçerek verimliliği artırmaya çalışmak yıllardır
araştırmacıların inceleme konuları arasındadır. Özellikle insan kaynaklarının daha
verimli hale getirilebilmesi için bir takım yöntemler ortaya atılmıştır. Bu örgütsel
yöntemlerin en önemlilerinden birisi ise örgütsel öğrenmedir. Verimli olan işgücünün
daha fazla örgütsel öğrenmeye katkı sunacağı ve öğrendikçe de işgücü verimliliğinin
arttığı faydalı bir döngünün oluşacağı düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle Türkiye
Otomotiv Sektöründe otomobil üreten dört işletmenin 1999-2018 yılı arasındaki
öğrenme eğrilerini ortaya çıkararak işgücü verimliliğinden nasıl etkilendiğini ortaya
koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın bulgularına göre iki işletme genel olarak öğrenen
örgüt iken diğer iki işletmeyi öğrenen örgüt olarak kabul etmek mümkün değildir. Ayrıca
işgücü verimliliği arttıkça örgütsel öğrenme düzeyi de artmaktadır. Son olarak
işletmelerde yıllar geçtikçe örgütsel öğrenmenin artmadığı elde edilen önemli bir diğer
sonuçtur. Improving productivity by moving beyond the classical organizational design is
one of the research areas for years and several methods have been proposed to make
particularly human resources more productive. One of the most important organizational
methods is organizational learning. It is assumed that a productive workforce would
contribute to organizational learning and this learning would increase the workforce
productivity. Departing from this point, the purpose of this study is to examine how four
organizations in the Turkish Automative Sector are impacted by workforce productivity
through the learning curves of these organizations between the years of 1999 and 2018.
The findings of the study showed that it is not possible to consier the two organizations
as the learning organization while the other two organizations are learning organizations.
Additionally, as the workforce productivity increases, the organizational learning levelincreases. Another important finding from this study is that the organizational learning in
organizations does not increase by time
Cilt
8Sayı
2Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: