İstanbul Gelişim Üniversitesi Haftalık Üniversite Bülteni (7-11 Mart 2022)
Özet
Tüketim kültürünün en önemli aracı olan reklamların, toplumsal cinsiyet
eşitliği karnesi belli oldu. Effie Awards Türkiye Televizyon Reklamları’nın
yaptığı araştırmaya göre kadınlar reklamlarda ağırlıklı olarak
kozmetik, ev temizliği ve sağlık ürünleri ile temsil edilirken; erkekler ise
telekomünikasyon, otomotiv ve finansal destek kategorilerinde daha çok
yer alıyor.
Reklamcılığın toplumsal anlamda dönüştürücü ve etkileyici gücünün, hem
markalara hem de reklam üreticilerine toplumdaki eşitsizlikleri azaltmak
hatta ayrımcılıkları gidermek adına bazı sorumluluklar yüklediğine
değinen İstanbul Gelişim Üniversitesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler
Fakültesi Reklamcılık Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Seyra Kestel, ‘’Toplumsal cinsiyet temsillerinin ‘sorunlu’ olduğu alanlardan
biri de reklamlardır. Yapılan araştırma, bu sorunları sayısal olarak kanıtlıyor. Reklamlar değişirse, toplumlar değişir. Bu
yüzden reklamların dönüştürücü gücü kullanılmalıdır.’’ dedi
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3440Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: