Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgünay, Pelin
dc.date.accessioned2018-12-07T08:22:29Z
dc.date.available2018-12-07T08:22:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/330
dc.descriptionDanışman: İpek Okkayen_US
dc.description.abstractBu araştırma, gençlerin kozmetik pazarlamada hangi pazarlamada hangi yöntemleri tercih ettiğini, kozmetik pazarlamanın gençler üzerindeki etkilerini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Türkiye'de kozmetik pazarlama konulu tez çalışması bulunmaması nedeniyle kozmetik pazarlama faaliyetlerinin gençler üzerindeki etkileri konusunun araştırılması gerekli görülmüştür. Yapılan araştırmalar ağırlıklı olarak marka, imaj, satın alma davranışları, mağaza imajı konularına odaklanmıştır. Bu çalışmanın konusu, gençlerin güzellik ve bakım konusunda hangi kozmetik ürünleri tercih ettiği, kozmetik ürünleri tercih nedenleri, ürün kullanım alışkanlıkları, ürün satın alma davranışlarını etkileyen pazarlama faaliyetleridir. Kozmetik pazarlamada önemli bir hedef kitle olan genç nüfusun yeterince araştırılmaması, kozmetik pazarın gün geçtikçe büyümesi, genç nüfusun artması ve nüfusun önemli bir kısmını gençlerin oluşturması araştırmanın önemini belirtmektedir. Belirlenen konu ve araştırmanın önemi çerçevesinde, gençlerin kozmetik ürün tercihlerinde etkili olan pazarlama yöntemlerine değinilmiştir. Gençlerin güzellik ve bakıma ne düzeyde önem verdiği, hangi kozmetik ürünleri kullandığı, kozmetik ürünleri hangi nedenlerle tercih ettiği, kozmetik ürün kullanım alışkanlıklarının nasıl olduğu, kozmetik ürünleri ne şekilde satın aldığı ve kozmetik ürün tercihleri üzerinde hangi pazarlama yöntemlerinin etkili olduğu yapılan araştırmada tespit edilmiştir. Kozmetik pazarlama faaliyetlerinin etkisi sayesinde kişisel bakım ürünlerinin kullanımının cinsiyete, yaş gruplarına, aylık gelire göre anlamlı farklılık göstermediği, 17-18 yaş ve 19-20 yaş grubu katılımcıların makyaj malzemelerine yönelik kozmetik ürün kullanımının, 23 yaş ve üzeri katılımcıların kullanımından daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın bulgularında genç nüfusun pazarlama faaliyetlerinden daha çok etkilendiği görülmüş, hedef kitle açısından ne kadar önemli olduğunu vurgulamıştır.en_US
dc.description.abstractThis study, the aim of this study was to determine the methods which young people prefer to market in cosmetics marketing and the effects of cosmetics marketing on young people. It was necessary to investigate the effects of cosmetics marketing activities on young people because there was no thesis study on cosmetic marketing in Turkey. Studies on the subject generally related focused on brand, image, buying behavior, store image. The subject of this study, young people prefer which cosmetic products for beauty and care, what are the reasons for preferring cosmetic products, product habits are marketing activities that affect product buying behaviors. Insufficient investigation of young population which is an important target group in cosmetics marketing, cosmetics market grows day by day, increase in young population and the majority of the population is made up of young people it refers to the importance of research. Within specified topic and the importance of the research, marketing methods have been mentioned effective in young people's cosmetic product preferences. It was found in this study the importance of beauty and care to young people, which cosmetic products are used, the reasons for preferring cosmetic products, how the cosmetic product usage habits are, how to buy cosmetic products and which marketing methods are effective on cosmetic product preferences. Thanks to the influence of cosmetic marketing activities the use of personal care products did not differ significantly according to sex, age groups, monthly income, it was found that the use of cosmetic products for the makeup materials of the participants aged 17 to 18 and 19 to 20 years was higher than that of the participants aged 23 years and over. The research found that the young population was more influenced by the marketing activities and emphasized the importance of the target audience.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleKozmetik Pazarlamanın Genç Nüfus Üzerindeki Etkilerien_US
dc.title.alternativeCosmetics Marketing Impacts on Young Populationen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster