Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorErdem, Sevde
dc.date.accessioned2022-01-27T08:28:21Z
dc.date.available2022-01-27T08:28:21Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3288
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ RECEP EMRE TAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychology Dizin:en_US
dc.description.abstractBu çalışma; sağlık alanında hizmet veren bireylerin demografik verileriyle; empati düzeyi, stresle başa çıkma tarzları ve algılanan sosyal destek düzeyi arasındaki ilişkinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. İstanbul ilinde çalışmakta olan; 52 hekim, 92 hemşire ve 34 sağlık teknikerinden oluşan 178 sağlık çalışanının katılımıyla yapılmıştır. Çalışmada katılımcıların kişisel özelliklerini belirlemek amacıyla "Demografik Bilgi Formu", empati düzeylerini belirlemek için "Toronto Empati Ölçeği", stresle başa çıkma tarzlarını belirlemek için "Stresle Basa Çıkma Tarzları Ölçeği" ve sosyal destek algılarını belirlemek için "Çok Boyutlu Algılanan Sosyal Destek Ölçeği" kullanılmıştır. Katılımcılardan elde edilen veriler SPSS istatistiki analiz programı ile incelenmiştir. Sağlık çalışanları muhakkak ki her toplum için en çok merhamet, şefkat ve anlayış beklenen, mesleğinde yetkin olmasının yanında yoğun stres altında kontrolünü kaybetmemesi ve bununla birlikte etkin iletişimi sürdürebilmesi beklenen bir kesimdir. Bu özellikler de öncelikli olarak kişilerin empati düzeyleriyle alakalıdır. Bunun yanında empatinin, empatiyle ilgili yapılan çalışmalardan öğrendiğimiz kadarıyla öncelikli olarak aileden öğrenilen bir tutum olduğunu bilmekteyiz (Schwarser & Taubert, 2002). Yeterli düzeyde sosyal destek almış kişilerin yüksek empati düzeyi sahibi olduğu ve yoğun stres altında çalışsa da daha etkin stresle başa çıkma stilleri geliştirebileceğini varsayarak bu çalışma yapıldı. Çalışmanın sonucunda bu varsayımları doğrulayacak şekilde; algılanan sosyal destek ve empati düzeyi arasında yüksek anlamlılıkta pozitif ilişki bulundu (p < ,01). Aynı zamanda algılanan sosyal destek ile stresle baş etme tarzlarının alt boyutlarından etkin baş etme yöntemi olarak görülen; kendine güvenli yaklaşım ve iyimser yaklaşım arasında anlamlı pozitif, etkisiz baş etme yöntemi olarak görülen çaresiz yaklaşımla anlamlı negatif bir ilişki bulunmuşturen_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to examine the relationship between the demographic data of people serving in the field of Health and the level of empathy, stress coping styles and perceived level of social support. 178 health studies consisting of 52 physicians, 92 nurses and 34 health technicians working in Istanbul province were conducted. The "Demographic Data Sheet" was used to determine the participants ' personal characteristics, the "Toronto empathy scale" to determine their empathy level, the "stress coping styles scale" to determine their stress-related exit styles, and the "multidimensional perceived social support scale" to determine their perception of social support. Hand-held data from participants was examined by SPSS statistical analysis program. Health workers are expected to have the most compassion, compassion and understanding for every community, and to be competent in their profession, not to lose control of intense stress gold and to maintain effective communication with it. These characteristics are also primarily related to people's empathy patterns. In addition, we know that empathy is an attitude learned primarily from family with our student from studies on empathy (Schwarser&Taubert, 2002). This study was conducted assuming that people who received adequate levels of social support had a high level of empathy and could develop more effective stress coping styles, even though intense stress worked gold. At the end of the study, a positive association in high comprehension was found between perceived social support and empathy levels to confirm these variations (p<, 01). It is also seen as an effective coping aspect from the lower dimensions of stress coping styles with perceived social support; a significant negative association was found with the helplessness approach ,which was seen as a significant positive, ineffective starting direction in the confident approach and optimistic approach(p<, 01).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectEmpatien_US
dc.subjectStresle Başa Çıkma tarzlarıen_US
dc.subjectAlgılanan Sosyal Desteken_US
dc.subjectEmpathyen_US
dc.subjectstress coping stylesen_US
dc.subjectsocial supporten_US
dc.titleSağlık alanında hizmet veren bireylerin empati düzeyi, stresle başa çıkma becerileri ve algılanan sosyal destek arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeCorrelation perceived level of social support with empathy levels of health workers and their ability to coping styles with stressen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorErdem, Sevde


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess