Üniversite öğrencilerinin kişiler arası problemlerin öznel iyi oluşa etkisi
Özet
Üniversite öğrencilerinden yakın ilişkiler kurabilme, sosyal çevreye ve
akademik hayata uyum sağlama, olumlu kimlik oluşumu devam ettirme gibi çeşitli
gelişim görevlerini başarı ile tamamlamaları beklenmektedir .Bu gelişim görevlerini
başarmaya çalışırken bireyler, kişiler arası ilişkilerde işlevsel olmayan tutumlar
oluşturabilmekte, kişilerde olumsuz duygular oluşabilmekte ve böylelikle iyi
oluşlarına olumsuz yönde etki edebileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda, bu
araştırmada üniversite öğrencilerinin kişiler arası problemlerin öznel iyi oluşa etkisi
incelenmiştir.
Araştırmaya farklı illerde eğitimini sürdüren 330 üniversite öğrencisi katılmıştır.
Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı
olarak araştırmacının oluşturmuş olduğu Kişisel Bilgi Formu, kişiler arası problemleri
ölçmek için Kişiler Arası Problemler Envanteri ve iyi oluşu ölçmek için Perma Ölçeği
kullanılmıştır. Veriler SPSS.21 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin
çözümlenmesinde Bağımsız T Testi, Anova, Pearson Korelasyon testi, Regresyon testi
ve Post hoc testi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin kişiler arası problemleri cinsiyete
göre farklılaşırken, cinsiyet ve öznel iyi oluş arasında anlamlı ilişki bulunmamıştır.
Kişiler arası problemler ve iyi oluş ile eğitim durumu arasında anlamlı ilişki
saptanmıştır. Araştırmanın sonucunda üniversite öğrencilerinin kişilerarası
problemleri ile öznel iyi oluşları arasında anlamlı bir ilişki saptanmıştır. Kişiler arası
problemlerin iyi oluşa etkisi incelendiğinde, aralarında negatif yönlü anlamlı bir ilişki
saptanmıştır.
Bu araştırmanın ortaya koyduğu sonuçlar doğrultusunda, bireylerin iyi oluşunu
sağlamak adına, kişiler arası ilişkileri geliştirmek ve problem çözmeye yönelik
yapılacak psikoeğitim ya da psikoterapinin bireyler için faydalı olabileceği
düşünülmektedir. University students are expected to successfully complete various developmental tasks
such as establishing close relationships, adapting to social and academic life,
maintaining positive identity formation. In trying to achieve these developmental
tasks, individuals may form dysfunctional attitudes in interpersonal relationships,
negative emotions may occur in people and this may negatively affect their well-being.
In this context, the effect of interpersonal problems on subjective well-being of
university students was examined in this study.
330 university students who continued their education in different provinces
participated in the study. Relational screening model was used in the research. In the
study, in order to collect sociodemographic data and to measure interpersonal
problems and well-being; the Personal Information Form created by the researcher, the
inventory of interpersonal problems and the perma scale were used. Data were
analyzed using Program 21 Data SPSS. Independent T test, Anova, Pearson correlation
test, regression test and Post hoc test were used to analyze the data.
As a result of the study, while interpersonal problems of university students differed
by gender, there was no significant relationship between gender and subjective wellbeing. A significant relationship was found between interpersonal problems and wellbeing and educational status. As a result of the study, a significant relationship was
found between interpersonal problems of university students and their subjective wellbeing. When the effect of interpersonal problems on well-being was examined in the
study, a significant negative relationship was found between them.
In line with the results of this study, it is thought that in order to ensure the well-being
of individuals; psychoeducation and psychotherapy to improve interpersonal
relationships and problem solving skills may be beneficial for them.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3257Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: