Yüzme Antrenmanlarının; 8-10 Yaş Performans Grubu Yüzücülerinin Serbest Stil Dereceleri ile Bazı Antropometrik ve Motorik Özellikler Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi
Özet
Bu araştırmanın amacı, 8-10 yaş grubunda yer alan başlangıç seviyesindeki yüzücülere uygulanan yüzme antrenman programının, yüzücülerin, 25 metre serbest stil dereceleri, antropometrik özellikleri ve seçilmiş temel motorik özelliklerine etkisinin değerlendirilmesidir. Araştırmaya, İstanbul İl'inde yaşayan 102'si kız 76'sı erkek olmak üzere toplam 178 çocuk yüzücü katılmıştır. Araştırmada yer alan yüzücüler, İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) spor komplekslerine yüzme eğitimi almak için başvuran 8-10 yaş grubu gönüllü çocuklardan oluşmaktadır. Araştırmaya katılan çocuk yüzücülere 14 hafta süreyle, haftada 4 gün olmak üzere, günde 2 saat antrenman yapılmıştır. Bu antrenmanların sonucunda fiziksel testler, antropometrik ölçümler ve motorik alan testleri uygulanmıştır. Uygulanan ölçümler ile gerçekleştirilen testlerden edinilen ön ve son test verileri, (paired semple t test) bağımlı örneklem t testiyle analiz edilmiştir. İstatistiksel analizler için SPSS 24,0 paket program kullanılmıştır. Analizlerde (p<0,05) güvenilirlik düzeyi kullanılmıştır. Gerçekleştirilen analizler incelendiğinde vücut ağırlığında yüzde 4.85, boy uzunluğunda yüzde 2.20, kulaç uzunluğunda yüzde 2.03, oturma yüksekliğinde yüzde 2.73, otur-uzan (esneklik) testinde yüzde 40.54, el uzunluğunda yüzde 3.63, durarak uzun atlamada yüzde 7.11, sol el kavrama kuvveti ölçümünde yüzde 12.37, sağ el kavrama kuvveti ölçümünde yüzde 12.02, 30 sn mekik testinde yüzde 21.40, 25 metre serbest derecesinde yüzde 4.15 pozitif yönlü değişim tespit edilirken, el genişliğinde yüzde -22.72, ayak genişliğinde yüzde -5.90, zig zag testinde yüzde - 7.61, 10 metre sürat testinde yüzde - 5.67, 20 metre sürat testinde yüzde -4.88, 30 metre sürat testinde yüzde -2.39, flamingo denge testinde yüzde -24.58 ve 25 metre kol sayısında yüzde -6.93 negatif yönlü değişim tespit edilmiştir. Pozitif ve negatif yönlü olduğu görülen bu değişimlerin istatistiksel açıdan anlamlı düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır (p<0,05). Araştırma ile başlangıç seviyesinde yer alan 8-10 yaş grubundaki çocuk yüzücülere uygulanan 14 haftalık temel yüzme antrenman programının, çocuk yüzücülerin, özellikle yüzme performanslarını arttırdığı, bununla birlikte, çocuk yüzücülerin antropometrik özelliklerinin ve motorik alan testlerinden elde ettikleri değerlerin olumlu yönde değiştiği ve geliştiği anlaşılmaktadır. Bu çalışmayla düzenli yüzme antrenmanlarının ve yüzme sporunun çocuklarda antropometrik özellikler, motorik özellikler ve yüzme performansı açısından yararlı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study was to evaluate the effectiveness of the beginner-level swimmer training program, on 25-meter free style degrees, anthropometric features and selected basic motoric features of the 8-10 age group. A total of 178 swimmers participated in the survey, 102 of whom were girls and 76 were boys. The swimmers in the study consist of 8-10 year old volunteer children who apply to Istanbul Metropolitan Municipality sports complex for swimming training. The children participating in the study were trained 2 hours a day for 14 weeks, 4 days a week, and the training sessions were held on Mondays, Wednesdays, Fridays and Sundays from 11:00 am to 1:00 pm. Physical tests, anthropometric measurements and motor area tests were performed as a result of these exercises. The data obtained from the measurements and the tests were analyzed by independent sample t test and SPSS 24.0 package program was used for statistical analysis. Mean values are shown as 'arithmetic mean ± standard deviation'. When analyzes were performed, the positive change was detected in body weight 4.85 percent, the height 2.20 percent, the arm span 2.03 percent, the sitting height 2.73 percent, the sit-lengthening (flexibility) test 40.54 percent, the hand length 3.63 percent, the stopping long jump 7.11 percent, the left hand grip strength measure 12.37 percent, the right hand grip strength measure 12.02 percent, the 30 sec shuttle test 21.40 percent, the 25-meter free degree 4.15 percent while the negative change was detected in the hand width -22.72 percent, the foot width -5.90 percent, the zig zag test -7.61 percent, the 10 meter sprint test -5.67 percent, the 20 meter sprint test percentage -4.88, the 30 meter sprint test -2.39 percent, the flamingo balance test -24.58 percent and the 25-meter change in the arm number -6.93 percent. These variables were found to be positive and negative and these changes have been achieved the conclusion that statistically significant (p<0,05). The study has shown that the 14-week basic swimming training program, which was administered to children at the beginning level of the 8-10 age group, increased the swimming performances, especially the swimming performance of the children. However, it has been found that the anthropometric characteristics of the children swimming and the values obtained from the motor area tests are changed and developed positively, and it is concluded that swimming is beneficial for children in terms of anthropometric properties, motor characteristics and swimming performance.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/323Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [164]