Hemşirelik öğrencilerinin doğrudan bakım uygulamalarına ayırdıkları süre ve bakım davranışları algısının belirlenmesi
Göster/ Aç
Tarih
2021Yazar
Uysal, NurcanTekin, Yasemin Eda
Değirmenci Öz, Seda
Çalışkan, Behice Belkıs
Yıldız, Güldem
Yedek, Serpil
Kömürcü, Nuran
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Öğrencilerin klinikte bir uygulama gününde doğrudan bakım uygulamalarına harcadıkları süre;
ikinci sınıflarda 138,8±57,0 dakika, üçüncü sınıflarda 105,6,7±40,3 dakika, dördüncü sınıflarda 99,8±60,1
dakika olarak belirlenmiştir, Bakım uygulamaları dışındaki faaliyetlere ikinci sınıfların 50,2±40,3, üçüncü
sınıfların 6,1±15,6, dördüncü sınıfların 38,4±43,3 dakika harcadıkları belirlenmiştir. Sınıflara göre
öğrencilerin doğrudan bakım ve diğer faaliyetlere harcadıkları süreler arasında istatistiksel olarak fark
bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerinin Bakım Davranışları Ölçeği-24’ten aldıkları toplam puan ortalaması
5,14±0,59 puan olarak belirlenmiş, mesleği isteyerek seçen öğrencilerin puanları diğerlerine göre yüksek
bulunmuştur. (p<0,05). Öğrencilerin bakım davranışları algıları olumlu olmasına rağmen, doğrudan bakım
uygulamalarına ayırdıkları sürenin az olduğu belirlenmiştir. The time allocated by the students to direct care practices during a practice day in clinic was
identified as; 138,8±57,0 minutes on average in second graders, 105,6,7±40,3 minutes on average in third
graders, and 99,8±60,1 minutes on average in fourth graders, It was identified that the second graders spend
50,2±40,3 minutes, the third graders spend 6,1±15,6 minutes, and the fourth graders spend 38,4±43,3
minutes for the practices other than care practices. It was statistically found a difference between the times
allocated by the students to direct care and other practices with regard to grades (p<0,05). The total average
score of the students in Care Behaviors Scale-24 was identified as 5,14±0,59, and the scores of the students
who chose the profession voluntarily were found as higher than the other students. (p<0,05). Although the
students' perceptions of care behaviors were positive, it was determined that the time they allocated to direct
care practices was less.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3207Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: