Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzcan, Sema
dc.date.accessioned2021-12-20T11:10:37Z
dc.date.available2021-12-20T11:10:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3143
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜNEŞ ; DOÇ. DR. CANAN TANIDIR ; DR. ÖĞR. ÜYESİ HASAN SEZEROĞLU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Klinik Psikoloji Ana Bilim Dalı / Psikoloji Bilim Dalı Konu:Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractSınav kaygısı öğrencilerin sınav öncesinde öğrendikleri bilgileri sınav sürecinde hatırlamalarını engelleyen ve öğrencilerin becerilerini etkin şekilde kullanamamalarına yol açan önemli bir sorundur. Bu araştırmada; lise öğrencilerinde başarı odaklı motivasyon ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmamızın örneklemini İstanbul ili Bayrampaşa İlçesi’ndeki bir lisede öğrenim gören 150 öğrenci (106 kız, 45 erkek; yaş ortalaması: 15,94±1,39) oluşturmaktadır. Araştırmamızda veri toplama aracı olarak Sosyodemografik Bilgi Formu, Sınav Kaygısı Ölçeği ve Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmamızın sonuçlarına göre lise öğrencilerinin % 66,2’sinde orta düzeyde ve % 15,2’sinde yüksek düzeyde sınav kaygısı vardır. Öğrencilerin Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği özbilinç alt boyutu puanları ile sınav kaygısı düzeyleri arasında negatif yönlü bir korelasyon (r=-.212, p=0.009) saptanmıştır. Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği dışsal etki, içsel etki ve hedef büyütme alt boyutlarından alınan puanlar ile sınav kaygısı düzeyleri arasında ise anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Öğrencilerin sınav kaygısı düzeylerinin cinsiyet, aile yapısı, anne-baba eğitim durumu ve sınava hazırlık alışkanlıklarına göre farklılık göstermediği bulunmuştur. Ders başarını iyi olarak algılayan lise öğrencilerinde sınav kaygısı düzeyinin ders başarısını düşük olarak değerlendirenlere göre daha düşük olduğu bulunmuştur. Başarı odaklı motivasyon dışsal etki, içsel etki ve hedef büyütme alt boyutlarında kız öğrenciler erkeklerden daha yüksek puanlar almıştır. Öğrencilerin Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği dışsal etki alt boyut puanlarının sınava hazırlanma biçimlerine göre farklılaştığı, içsel etki, hedef büyütme ve öz bilinç alt boyutu puanlarının ise sınava hazırlanma biçimlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği saptanmıştır. Başarı Odaklı Motivasyon Ölçeği dışsal etki, içsel etki, hedef büyütme ve özbilinç alt boyut puanlarının başarı düzeyini iyi olarak değerlendiren gruplarda daha yüksek olduğu saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractTest anxiety is an important problem interferes with the student’s recaling of previously learned information and their using of academic skilss effectively. In this study it is aimed to examine the relationship between success-oriented motivation and test anxiety in high school students. The sample consists of 150 students (106 females, 45 males with the average age: 15.94 ± 1.39) from a high school in Bayrampaşa District of Istanbul province. In the study, Sociodemographic Information Form, Test Anxiety Scale, and Achievement-Oriented Motivation Scale were used as data collection tools. According to the results of our research, 66.2% of high school students had a medium level of test anxiety and 15.2% of them had a high level of test anxiety. A negative correlation (r = -. 212, p = 0.009) was determined between the selfawareness sub-dimension scores in the Achievement-Oriented Motivation Scale and the participant’s test anxiety levels. No significant correlation was found between the scores obtained from the Achievement-Oriented Motivation Scale extrinsic impact, intrinsic impact, and goal enhancement sub-dimensions and test anxiety levels. It was found that the test anxiety levels of the students did not differ according to their gender, family structure, parents' educational status and test preparation habits. It was found that high school students percieving themselves as well-achieving had a lower level of test anxiety than those who evaluated their academic achievement as low. Female students scored higher than males in the extrinsic impact, intrinsic impact, and goal enhancement sub-dimensions of Achievement-Oriented Motivation Scale. It was determined that the extrinsic impact sub-dimension scores of the AchievementOriented Motivation Scale differed according to test preparation habits. The internal impact, goal enhancement and self-consciousness sub-dimension scores did not differ significantly according to the students’ test preparation habits. It was found that the scores of the Achievement-Oriented Motivation Scale extrinsic impact, intrinsic impact, goal amplification, and self-awareness sub-dimensions were higher in the group evaluating themselves as well-achieving.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectMotivasyonen_US
dc.subjectBaşarı odaklı motivasyonen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectMotivationen_US
dc.subjectSuccess oriented motivationen_US
dc.titleErgenlerde başarı odaklı motivasyon düzeyi ile sınav kaygısı arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between achievement-oriented motivation level and exam anxiety in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess