Spor örgütlerinde mükemmeliyetçilik algısı ile kariyer planlama tutumları arasındaki ilişki
Özet
Bu araştırmanın amacı, spor örgütü çalışanlarının mükemmeliyetçilik algısı ile
kariyer planlama tutumları arasındaki ilişkinin değerlendirilmesidir. Belirlenen amaç
doğrultusunda, ilişkisel tarama yöntemi ve nedensel karşılaştırma yönteminden
yararlanılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak; anket tekniği uygulanarak, gönüllülük
esasına dayalı, yüz yüze ve online veri toplanmıştır. Araştırmanın evrenini; İstanbul
Büyükşehir Belediyesi İstanbul Spor Etkinlikleri ve İşletmeciliği Ticaret AŞ (Spor
İstanbul) çalışanları oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi; basit tesadüfi örnekleme
yöntemi ile belirlenmiştir ve 657 Spor İstanbul AŞ çalışanı, çalışmanın örneklemini
oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak; kişisel bilgi formu, Çok Boyutlu
Mükemmeliyetçilik Ölçeği-H ve Kariyer Planlama Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan
elde edilen verilerin analizi; IBM SPSS 25.0 programında yapılmıştır. Katılımcılara
ilişkin kişisel bilgiler, envanter ortalamaları ve faktör puanları, frekans (f) ve yüzde (%)
değerleri tespit edilerek verilmiştir. Ölçeklerin genelinin ve alt boyutlarının güvenirlik
düzeylerinin belirlenmesi amacıyla güvenirlik analizi yapılmış ve “Chronbach Alfa
Katsayısı” elde edilmiştir. İstatistiki işlem olarak araştırma amacı doğrultusunda
oluşturulan hipotezleri test etmek için, Mann Whitney U, Kruskal Wallis-H Testi ve
Spearman Korelasyon analizlerinden faydalanılmıştır.
Yapılan analizler sonucunda, katılımcıların mükemmeliyetçilik ve kariyer planlama
düzeylerinin yüksek seviyede olduğu tespit edilmiştir. Genel olarak katılımcıların,
mükemmeliyetçilik düzeyi ile kariyer planlama tutumları arasında, zayıf ve orta düzeyde
olumlu yönde ilişkiler görülmektedir. Başka bir ifadeyle spor hizmet işletmesi
çalışanlarının, mükemmeliyetçilik düzeyi geliştirildikçe, aynı doğrultuda kariyer
planlama tutumları da gelişim gösterecektir. Ayrıca, katılımcıların kendine yönelik
mükemmeliyetçilik ile kariyer planlama, kendini değerlendirme ve hedef belirleme
boyutları arasındaki ilişki, diğerlerine yönelik mükemmeliyetçilik ile kariyer planlama,
fırsatları tanıma boyutu arasındaki ilişki ve toplum tarafından dayatılan
mükemmeliyetçilik ile kariyer planlama, hedef belirleme boyutu arasındaki ilişki dikkate
değer bir büyüklüktedir. Katılımcıların cinsiyetlerine göre mükemmeliyetçilik düzeyi,
diğerlerine yönelik mükemmeliyetçilik boyutunda, yaşlarına göre mükemmeliyetçilik
ii
tüm alt boyutlarında, eğitim durumlarına göre kendine yönelik mükemmeliyetçilik
boyutunda, kurum içi statü, mesleki tecrübe ve hizmet içi eğitim alma durumlarına göre,
kendine yönelik mükemmeliyetçilik ve diğerlerine yönelik mükemmeliyetçilik
boyutlarında anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Katılımcıların cinsiyet ve eğitim
durumlarına göre kariyer planlama tutumları, kendini değerlendirme boyutunda, yaşlarına
göre fırsatları tanıma, hedef belirleme ve plan oluşturma boyutlarında, statülerine göre
kendini değerlendirme, fırsatları tanıma ve hedef belirleme boyutlarında, mesleki tecrübe
değişkenine göre kendini değerlendirme, fırsatları tanıma ve plan oluşturma boyutlarında
hizmet içi eğitim alma durumlarına göre kariyer planlama tutumları tüm alt boyutlarında
anlamlı bir farklılık olduğu saptanmıştır. Araştırma sonucunda, kurumların bir danışman,
uzman vb. bir kişiden destek alarak çalışanlarını kariyer planlama doğrultusunda
yönlendirilmeleri önerilmiştir. Böylece, çalışanların mükemmeliyetçilik düzeylerinin
artırılabileceği ve beraberinde sunulan hizmetin kalitesinin artacağı öngörülmektedir. The aim of this study is to evaluate the relationship between the perfectionism
perception of sports organization employees and their career planning attitudes.
Relational screening method and causal comparison method were used in line with the
determined purpose. Using the questionnaire technique as a data collection method, faceto-face and online data were collected on a voluntary basis. The universe of the research
consists of the employees of the Istanbul Metropolitan Municipality, Istanbul Sports
Events and Management Ticaret AŞ (Spor Istanbul). The sample of the study was
determined by simple random sampling method and 657 Spor İstanbul AŞ employees
constitute the sample of the study. Personal information form, Multidimensional
Perfectionism Scale-H and Career Planning Scale were used as data collection tools. The
analysis of the data obtained from the research was made in IBM SPSS 25.0 program.
Personal information, inventory averages and factor scores of the participants are given
by determining the frequency (f) and percentage (%) values. In order to determine the
reliability levels of the scales and their sub-dimensions, reliability analysis was performed
and the "Chronbach Alpha Coefficient" was obtained. As a statistical process, Mann
Whitney U, Kruskal Wallis-H Test and Spearman Correlation analyzes were used to test
the hypotheses created for the purpose of the research.
As a result of the analysis, it was determined that the perfectionism and career
planning levels of the participants were at a high level. In general, weak and moderate
positive relationships are observed between the perfectionism level of the participants and
their career planning attitudes. In other words, as the perfectionism level of sports service
business employees is improved, career planning attitudes will also develop in the same
direction. In addition, the relationship between the self-oriented perfectionism of the
participants and the dimensions of career planning, self-evaluation and goal setting, the
relationship between the dimensions of perfectionism towards others and career planning
opportunities, and the relationship between perfectionism imposed by the society and
career planning, goal setting dimensions are remarkable. There is a significant difference
in the level of perfectionism according to the gender of the participants, perfectionism for
others in all sub-dimensions, perfectionism according to their ages, perfectionism for
themselves according to their educational status, in-house status, professional experience
iv
and in-service training, in the dimensions of perfectionism for self and others. determined.
Career planning attitudes of the participants according to their gender and educational
status, in the dimension of self-assessment, in the dimensions of recognizing
opportunities according to their ages, in the dimensions of goal setting and planning, in
the dimensions of self-assessment according to their status, recognizing opportunities and
goal setting, self-evaluation according to professional experience variable, recognizing
opportunities and creating plans It was determined that there is a significant difference in
all sub-dimensions of career planning attitudes according to in-service training status. As
a result of the research, institutions such as a consultant, expert, etc. It was suggested that
they get support from a person and guide their employees towards career planning. Thus,
it is predicted that the perfectionism level of the employees will be increased and the
quality of the service provided will increase.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3141Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: