Covid-19 pandemisi sürecinde tüketicilerin seyahat tercihleri ile koronafobi düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Özet
2019 yılının Aralık ayında beklenmedik bir şekilde Çin’in Wuhan kentinde
ortaya çıkan Covid-19 virüsü tüm Dünya’yı hızla etkisine almış ve Dünya Sağlık
Örgütü (WHO) tarafından Mart ayı itibari ile “Küresel Pandemi”, “Yüzyılın
Pandemisi” olarak kamuoyuna ilan edilmiştir. Covid-19 virüsünün hızla tüm
Dünya’ya yayılması tüm ekonomik ve ticari faaliyetleri olumsuz etkilemesiyle beraber
ülkeler adeta kendilerini karantina altına almıştır. Bu süreçte tüm Dünya ülkeleri bulaş
riskini minimum seviyede tutabilmek amacıyla belirli kısıtlamalar getirmiştir. Bu
kısıtlamaların başında sokağa çıkma yasakları ya da kısıtlamaları başta olmak üzere
okulların eğitime ara vermesi, kafe ve restorantların geçici süre ile hizmet vermemesi,
şehirler arası ve uluslararası taşımacılığın tamamen veya kısmen sınırlandırılması vs.
gelmektedir.
Dünya virüs ile mücadele ederken bir yandan da virüsten korunmanın ve bulaş
riskinden kaçınmanın endişesi ve korkusu ile karşı karşıya kalmıştır. Literatüre
“koronafobi” olarak yerleşen bu tanımlama tüm insanları etkilemiş ve virüs riski
olmayan bölgelerde dahi görülür olmuştur. Koronafobinin oluşturmuş olduğu bu
korku ve endişe duygusu tüketicileri olumsuz yönde etkilemiş, birçok tüketici virüs
kapma endişesi ile alışkanlıklarını geçici veya kalıcı olarak değiştirmek zorunda
kalmıştır.
Çalışmada Covid-19 sürecinde tüketicilerin seyahat tercihleri ile koronafobi
düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir. Bu incelemeler İstanbul ili ile sınırlandırılmış
ve veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket, 501 tüketiciye
uygulanmış ve Covid-19 sürecinde seyahat tercihlerinin koronafobi düzeyi ile
ilişkilerinin analiz edilebilmesi için belirleyici sorular sorulmuştur. Araştırma
sonucunda ise tüketicilerin seyahat tercihleri oluşturan bazı değişkenler ile koronafobi
düzeyleri arasında istatistiki olarak anlamlı ve pozitif ilişkiler olduğu görülmüştür. Covid-19 virus that has unexpectedly appeared in Wuhan, on December 2019
has affected the whole world rapidly and been declared as “ Global Pandemic “, “
Pandemic of The Century”, to the public by World Health Organization (WHO) on
December. The rapid spread of the Covid-19 virus all over the world has affected both
all economic and commercial activities negatively and almost all countries have
quarantined themselves. Because of this deadly pandemic, all countries have set
certain limitations to keep the risk of contamination at minimum level. These
limitations can be summarized as curfews, closure of schools, shut down of cafes and
restaurants temporarily, fully or partially limitations of intercity and international
transportation.
Not only all the people are struggling with the virus, but also they are faced
with anxiety and fear of virus contamination risk. This definition, which takes place in
literature as coronafobia, has affected all people and it has been experienced even in
regions without virus risk.The feeling of fear and anxiety caused by coronaphobia has
affected the consumers travel behaviour. They have had to change their habits
temporarily or permanently because of the anxiety of virus contamination.
In the research, the relationship between the travel preferences of consumer
and the level of coronaphobia has been examined. This study has been localized by
Istanbul and survey has been conducted as data collecting method. The questionnaire
has been completed by 501 people and determinative questions have been asked to
analyse the relationship between the travel preferences and coronaphobia level during
Covid-19 pandemic. As a result of the study, it was observed that there was statistically
significant and positive relationships between the some travel preferences of
consumers and their coronaphobia levels.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3124Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: