Başlık için ART/icle: Sanat ve Tasarım Dergisi listeleme
Toplam kayıt 39, listelenen: 34-39
-
Tarihi Çevre Koruma Bağlamında Kapadokya
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)Giriş ve Çalışmanın Amacı: Bu çalışmanın amacı tarihi çevrelerde yapılan müdahalelerde koruma ölçütlerinin kullanımının artmasına destek olmaktır. Dolayısıyla çalışma, bir yapının sadece strüktürel, malzemesel ya da dokusal ... -
Tasarım eğitiminde workshop etkinlikleri üzerine bir durum çalışması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2021)Kullanımı giderek yaygınlaşan workshoplar, özellikle şirketlere kişisel ve kurumsal gelişim hizmetleri veren kurumlar tarafından keşfedilmiş ve sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır. Eğitim alanında kullanılması son yıllarda ... -
Türkiye’de Oyun Geliştirme Alanında Yaygınlaşan Grafik Tasarımı İstihdam Alanlarının İncelenmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2022)1960’lı yıllarda ‘yeni medya sanatı’ terimi ortaya çıkmış ve bu terimin ortaya atılmasını takip eden yıllarda tasarımcılar ve sanatçılar ticari parçaların üretimi veya daha ayrıntılı ve kavramsal işler için üç boyutlu ... -
Türkiye’de yükseköğretim kurumlarında sanat ve tasarım eğitimi ve geleceği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi / Istanbul Gelisim University, 2021)Toplumsal, kültürel, siyasi, ekonomik ve teknolojik gelişmelerden etkilenerek değişen ve gelişen sanat olgusu, okul öncesinden yükseköğretime uzanan sanat eğitiminin de var olan sınırlarını aşmasını gerekli kılmaktadır. ... -
Van Mutfağına Özgü Bazı Yöresel Yemekler
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Giriş ve Çalışmanın Amacı: Türk Mutfak kültüründen bahsedildiğinde, Türk toplumunun yiyecek ve içecek alışkanlıkları ile yiyeceklerin hazırlanmasında kullanılan araç, gereç ve teknikler anlaşılmaktadır. Van’ın yöresel ... -
World of Warcraft Oyununda Mekân Deneyimi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Press, 2023)Amaç: Çevrimiçi platformlarda toplantılar, eğitimler ve eğlence etkinlikleri giderek yaygınlaşmaktadır. Yaşamın dijital ortama taşınmasıyla sanal dünyalar/mekânlar oluşmaktadır ve insanlar bu dünyaları, oluşturdukları ...