Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydemir, Beyza
dc.date.accessioned2021-03-07T18:12:54Z
dc.date.available2021-03-07T18:12:54Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2672
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE GÜNEŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Psikoloji Ana Bilim Dalı / Klinik Psikoloji Bilim Dalı Konu: Psikoloji = Psychologyen_US
dc.description.abstractErgenlik dönemi bireyin gelişim sürecinin önemli ve çalkantılı bir evresidir. Günümüzde internet kullanımının en yaygın olduğu yaş aralığını ergen bireylerin oluşturması, ergenlerin internet bağımlısı olma riskini artırmaktadır. Bu riskin azaltılabilmesi açısından ergenlik döneminde internet bağımlığı belirtilerinin ve bununla ilişkili değişkenlerin ortaya konması önemlidir. Bu çalışmada; ergenlerde bağlanma örüntülerinin ve arkadaş ilişkilerinin niteliği ve ergenin öz denetim becerileri ile internet bağımlılığı belirtileri arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Malatya ili merkez ilçelerinden tesadüfi örnekleme yoluyla ve gönüllülük esasına göre seçilen 14-18 yaş aralığındaki 200 lise öğrencisinin katılımıyla bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Araştırma verileri; Kişisel Bilgi Formu, İnternet Bağımlılığı Ölçeği, Ebeveyn ve Arkadaşlara Bağlanma Envanteri-Gözden Geçirilmiş Formu, McGill Arkadaşlık Anketi ve Ergenlerde Öz Denetim Becerileri Ölçeği kullanılarak toplanmış ve SPSS sosyal bilimler için istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, ergenlerde internet bağımlılık belirtileri ile ebeveyne bağlanma kalitesi ve arkadaşlara bağlanma kalitesi arasında pozitif yönlü bir ilişki bulunmaktadır. Ergenlerin aynı ve farklı cinsiyetten bireylerle kurdukları arkadaşlık ilişkilerindeki ilişki kalitesi ile internet bağımlılık belirtileri arasında pozitif yönlü, arkadaşlık ilişkilerinde yaşanan çatışma ile ise negatif yönlü bir ilişki belirlenmiştir. Ergenlerin internet bağımlılık belirtileri ile özdenetim başarısı ve özdenetim başarısızlığı arasında ise herhangi bir ilişki tespit edilmemiştir. Ergenlerdeki internet bağımlılık belirtilerinin cinsiye, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi ve internette kalma süresine göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractAdolescence is an important and turbulent phase of the individual's development. Adolescents are at high risk of being addicted to the internet as it is most widespread used in this age group. In order to reduce this risk, it is important to reveal the symptoms of internet addiction and related variables in adolescents. The aim of this study was to evaluate the relationship between attachment styles, peer relationships and self-control skills and internet addiction in adolescents. For this purpose, this study conducted with the participation of 200 high school students between the ages of 14-18 who were randomly selected from the central districts of Malatya on a voluntary basis. Data were collected using Personal Information Form, Internet Addiction Scale, Inventory of Parent and Peer AttachmentRevised Form, McGill Friendship Questionnaire and The Adolescent Self-Regulatory Inventory and analyzed through SPSS Statistical Package for the Social Sciences. According to the results of the research, there is a positive correlation between the symptoms of internet addiction in adolescents and the quality of attachment to parents and the quality of attachment to friends. A positive correlation was determined between the quality of same or opposite-sex friend relationships and the symptoms of internet addiction. There was a negative correlation between the conflict in the same or opposite-sex friend relationships and the symptoms of internet addiction. There was no relation between adolescent internet addiction symptoms and selfcontrol success or self-control failure. It was determined that the symptoms of internet addiction in adolescents differ significantly according to gender, mother's education level, father's education level, and the time spent on internet.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectİnternet Bağımlılığıen_US
dc.subjectErgenlik Dönemien_US
dc.subjectBağlanmaen_US
dc.subjectÖzdenetimen_US
dc.subjectArkadaş İlişkilerien_US
dc.subjectInternet Addictionen_US
dc.subjectAdolescenceen_US
dc.subjectAttachmenten_US
dc.subjectSelf-Controlen_US
dc.subjectPeer Relationshipsen_US
dc.titleErgenlerde internet bağımlılığı belirtileri ile bağlanma özellikleri, arkadaş ilişkileri ve öz denetim becerileri arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between internet addiction symptoms and attachment characteristic, friend relationships and self-control skills in adolescentsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess