Üniversite öğrencilerinin akademik başarısı ile stres ve kaygının ilişkisi
Özet
Stres günlük hayatta sık sık karşılaşılan organizmanın olumsuz düşünceler tarafından tehdit edilmesi durumudur. Genel anlamda kaygı gelecekte kötü bir şey yaşanacakmış veya olacakmış gibi düşünülen ve kişinin kendisini güvende bulmadığı durumlarda göstermiş olduğu bir tepkidir. Üniversite öğrencilerinin akademik başarısıyla stres ve kaygının ilişkili olduğu çeşitli çalışmalarla desteklenip gösterilmiştir. Üniversite öğrencileri karşılaştıkları problemlerle başa çıkamayınca ortaya kaygı stres gibi öğrencileri olumsuz etkileyen faktörler çıkmaktadır. Bu sebeple üniversite öğrencilerinin başarı durumunda düşmeler öğrencilerde başarısızlık görülebiliyor. Amaç: Üniversite öğrencilerinin akademik başarısıyla stres ve kaygı arasında bir ilişki olup olmadığı araştırılmaktadır. Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, üniversite öğrencilerinin akademik başarısı ile stres ve kaygı arasında ilişki olup olmadığına bakmak amacıyla tarama araştırma modeli kullanılarak yapılmıştır. Bu çalışmada örneklemi 191 erkek 109 kız öğrenci oluşturmaktadır ve heterojendir. Yapılan araştırmada Sosyodemografik Veri Formu, Beck Anksiyete Ölçeği, Stres Belirtileri Ölçeğinden faydalanılmıştır. Mevcut ölçekler yardımıyla analiz sonucu bulunan olgular, bilimsel kurallar neticesinde sayısal yöntemlerle analiz yapılmıştır. Deneklere uygulanan ölçüm araçları doğrultusunda orta çıkan datalar kodlanarak, SPSS 2019 uygulaması kapsamında bilgisayar ortamına yükletilip, istatistiksel yöntemler uygulanmıştır. Bulgular: Üniversite öğrencilerinin genel ağırlıklı not ortalamasıyla kaygı puanı karşılaştırıldığında kaygı puanı r=.-424, stres puanı karşılaştırıldığında stres puanı r=- ,491 bulunmuştur. Dolayısıyla üniversite öğrencilerinin akademik başarısıyla kaygı r=.-491 ve olduğundan, akademik başarıyla kaygı arasında da r=.-424 ve akademik başarıyla stres arasında r=-,491 olduğu için aralarında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Kaygı ve stres arasında da r=252 olduğundan pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. (p<0,05) Sonuç: Kaygı ve stres belirtileri ölçeği puanları anlamlılık katsayısından küçük olduğu için üniversite öğrencilerinin akademik başarısı ile stres ve akademik başarısıyla kaygı arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Yapılan çalışma ve desteklenen çalışmalar sonucu üniversite öğrencilerinin akademik başarısını hem kaygının hem de stresin etkilediği sonucuna varılmıştır. It is the situation that the organism frequently encountered in daily life is threatened by negative thoughts. Think and think as to why anxiety will be a bad thing or think in an overview. University students' academic success is supported by various studies that stress and anxiety are related to. Negative negative factors such as anxiety stress arise when they cannot cope with the problems they face in the university environment. For this reason, the reason for the success of university students is the failure due to falls. Objective: Objective: It is investigated whether there is a relationship between academic success of university students and stress and anxiety. Materials and Methods: This study was carried out by using screening research model to see whether there is a relationship between academic success of university students and stress and anxiety. The sample of this study consists of 191 male and 109 female students and is heterogeneous. Sociodemographic Data Form, Beck Anxiety Scale, Stress Symptoms Scale were used in the study. The data obtained with the measurement tool used were analyzed with statistical techniques suitable for sub-purposes In accordance with the measurement tools applied to the subjects, the intermediate data were encoded and uploaded to the computer environment within the scope of SPSS 2019 application and statistical methods were applied. Results: The anxiety score R=compared to the general weighted grade point average of the university students.The stress score was r=-,491 compared to the stress score of -424. Hence anxiety r=with the academic achievement of university students.-491 and is also among the academic success anxiety = r.Since the stress between -424 and academic success is r=-,491, no significant relationship has been found between them in a negative direction. There was also a positive correlation between anxiety and stress since r=252. (p<0.05) Conclusion: As the anxiety and stress symptoms scale scores were lower than the significance coefficient, a negative correlation was found between the academic success of university students and stress and academic success and anxiety. As a result of the studies and supported studies, it was concluded that both anxiety and stress affect the academic success of university students.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2659Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: