Spor kuruluşların çalışanlarının iş yaşam kaliteleri ve izlenim yönetimi davranışlarının incelenmesi
Özet
İnsanlar genel olarak hayatının büyük bir bölümünü işyerinde geçirmekte ve işleri zamanla insanların ailesi gibi olmaktadır. Bu duruma baktığımızda, iş ve yaşam koşulları birbirinden ayrı düşünülememektedir. İnsan doğası gereği, sürekli karşısındaki insanlarla etkileşimde bulunmakta, bunun sonucunda, karşısındaki insan hakkında çeşitli gözlemler yaparak izlenimler edinir ve aynı şekilde oda karşısındakine izlenim bırakmaktadır. Bu izlenimlerde karşılılıklı olarak insanlar arasındaki ilişkide önemli rol oynar. Bu araştırmanın amacı, spor kuruluşları çalışanlarının iş yaşam kaliteleri ve izlenim yönetimi davranışlarının incelenmesidir. Araştırma, spor kuruluşu çalışanı 123'ü erkek (yüzde 50) ve 123'ü kadın (yüzde 50) olmak üzere toplamda 246 gönüllü spor kuruluşu çalışanı ile yapılmıştır. Araştırmanın veri toplama araçlarını Kişisel Bilgi Formu, İş-Yaşam Kalitesi Ölçeği ve İzlenim Yönetimi Ölçeği oluşturmaktadır. Verilerin analiz sürecinde en başta ölçek ve alt ölçeklerin Cronbach alfa güvenirlik analizi sonuçları, ardından araştırmaya katılan katılımcıların demografik özelliklerinin açıklanacağı frekans analizi sonuçları, sonra araştırmada ele alınan değişkenlerin sosyo-demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini saptamak üzere uygulanan bağımsız gruplar için t-testi ve Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi sonuçları, daha sonra iş yaşam kalitesi ve izlenim yönelimi arasındaki ilişkileri belirlemeye yönelik yapılan Pearson momentler çarpımı korelasyon analizi sonuçları ve en son da izlenim iş yaşam kalitesini yordayan değişkenleri belirlemek üzere yapılan regresyon analizi sonuçları aktarılacaktır. Araştırma değişkenlerinin çalışma grubunun demografik özellikleri ile ilişkilerinin tespitine dönük incelemelerde spor kuruluşları çalışanlarının cinsiyet değişkenine baktığımızda kadınların iş yaşam kalitesi genel iyilik halinin erkeklere göre daha fazla olduğu ve kadınların izlenim yönetimi davranışlarını daha fazla kullandığı görüldüğü, medeni durumu bekar olanların iş yaşam kalitesinin evlilere göre daha iyi olduğu, bekarların izlenimyönetimi davranışlarını daha çok kullandığı ortaya çıkmıştır. Çocuğu olmayanların izlenim yönetimi davranışları çocuğu olanlara göre daha yüksektir. Analizlere göre yaş ve toplam çalışma süreleri incelenmiş ve bunun sonucunda yaş'ın izlenim yönetimi davranışlarında etkisinin olmadığı görülmüş, toplam çalışma süresinin iş yaşam kalitesine anlamlı bir şekilde pozitif anlamda etkilediği görülmüştür. Araştırma sonucunda iş yaşam kalitesi ve izlenim yönetimi davranışları arasında pozitif anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. People spend most of their life in the workplace, and work becomes like the second family of the person over time. In this context, work and living conditions cannot be considered independent from each other. As a social being, people naturally constantly interact with others, as a result of which they have various impressions about the individual, and these impressions can be decisive in the development of relationships. The aim of this research is to examine the work life quality and impression management behaviors of the employees of sports organizations. A total of 246 volunteer sports team employees, 123 of whom were male (50 percent) and 123 of which were female (50 percent), who were determined in accordance with the simple random method, participated in the research. The data collection tools of the research are Personal Information Form, Work-Life Quality Scale and Impression Management Scale. Correlation of the Cronbach alpha reliability analysis of the scale and sub-scales in the data analysis process, then the results of the frequency analysis, in which the demographic characteristics of the participants participating in the research will be explained, then the t-test and Pearson moments multiplication correlation for independent groups to determine whether the variables discussed in the research differ according to the demographic variables. analysis results, then Pearson moment product correlation analysis results to determine the relationships between work quality and impression orientation, and finally regression analysis results to determine the variables predicting impression work quality. When we look at the gender variables of the employees of the sports organizations in the studies for the determination of the relationship between the research variables and the demographic characteristics of the study group, the quality of work life of women is higher than that of men, and the quality of work life of women with single status is better than that of married people. It turned out that singles used their impression method behavior more. Impression management behaviors of married without children are higher than those with children. According to the analysis, age and total working times were examined and as a result, it was seen that age had no effect on impression management behaviors, and total working time was found to have a positive effect on the quality of work life. As a result of the research, it has been observed that there is a positive relationship between work quality and impression management behaviors.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2530Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: