Hemşirelik Öğrencilerinin Mesleğe Yönelik İmaj Algıları ve Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi
Özet
Amaç: Araştırma, hemşirelik öğrencilerinin mesleki imaj algılarının ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı olarak planlanmıştır.
Yöntem: Çalışmanın evrenini, İstanbul ilinde bulunan özel bir üniversitede Sağlık Bilimleri Yüksekokulu’nun hemşirelik bölümünde okuyan tüm öğrenciler (N=350) oluşturmuştur. Araştırmada örneklem seçimi yapılmamış, gönüllü olarak katılmayı kabul eden 196 öğrenci araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma verileri “Kişisel Bilgi Formu” ve “Hemşirelik Mesleğine Yönelik İmaj Ölçeği (HMYİÖ)” kullanılarak elde edilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 21,28±2,00 yıl (18-29) ve %74’ü kadın olup, ölçeğin toplam puan ortalamasının 140,88±9,46 (min 42-max 210) olduğu bulundu. Ölçeğin alt boyutlarına bakıldığında; mesleki nitelik 43,94±5,42 (min 11-max 55), çalışma koşulları 30,65±2,95 (min 10-max 50), cinsiyet 15,60±3,94 (min 8-max 40), eğitim 19,87±1,88 (min 5-max 25), mesleki statü 18,97±4,68 (min 5-max 25) ve dış görünüm 11,83± 2,96’dır. Ölçek toplam puan ortalaması ile cinsiyet arasında istatistiksel açıdan anlamlılık saptanmış olup kadın öğrencilerin ölçek puan ortalaması erkeklere göre yüksek bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç: Öğrencilerin hemşirelik mesleğine yönelik olarak orta düzeyde imaj algılarının olduğu belirlendi. Öğrenci hemşirelerin meslek imajını ve mesleğe karşı bakış açılarını daha fazla geliştirmek için eğitim sürecinde profesyonelliğin benimsetilmesi ve mesleki donanımlarının arttırılması sağlanmalıdır. Aim: The research was planned descriptively to determine the nursing students’ perceptions of professional image and the affecting factors.
Method: The population of the study was composed of all students (N=350) studying in the Nursing Department of the School of Health Sciences at a private university in Istanbul. In the research, sample selection was not made and 196 students who voluntarily accepted to participate were included in the research. The data of the study was collected using “Personal Information Form” and “Scale for the Image of Nursing Profession”.
Results: The mean age of the students participating in the study was 21,28±2,00 years old (18-29) and 74% of them were female, and the mean of scale was 140,88 ± 9,46. When the subscales of the scale are analyzed; professional qualities 43,94 ± 5,42 (min 11-max 55), working conditions 30,65 ± 2,95 (min 10-max 50), gender 15,60 ± 3,94 (min 8-max 40), education 19,87 ± 1,88 (min 5-max 25), professional status 18,97 ± 4,68 (min 5-max 25) and appearance was 11.83 ± 2.96. A statistically significant difference was found between the scale total score average and the gender of the student. The average score of female students was higher than others (p<0.05).
Conclusion: It was determined that the students had medium level image perceptions about the nursing profession. In order to further develop the professional image and perspective of the student nurses, it should be provided that professionalism is adopted in the education process and their professional competence is improved.
Sayı
11Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2397Koleksiyonlar
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: