Yaratıcı liderlik geliştirmede enneagram öğretisinin rolü
Özet
Bu çalışmada Yaratıcı Liderlik Anlayışı ile Enneagram biliminin ilişkisi üstünde durulmuştur. Yaratıcılık evrimi düzeyi olarak Endüstri 4.0, Toplum 5.0, Robot İşletim Sistemi (ing. Robot Operating System) kavramlarının kullanıldığı günümüzde, Enneagram bilimini kullanan bir liderin ortaya koyacağı başarı ve işletmedeki yaratıcı liderliğin oluşumuna etkisi merak konusudur. Aşırı hızlı değişimin getirdiği krizlere karşı, mevcut yazına katkı yapan liderlik yaklaşımları içinde yaratıcı liderliğin örgütsel uyum açısından önemi esin kaynağı olmuştur. Akıllı üretim çağının yaşandığı, karanlık fabrikaların konuşulduğu dünyamızda; kurum başarısının en önemli etkenlerinden biri de değişimin temel unsuru olan liderlerin, kurum çalışanlarının değişime ikna edilmelerinde Enneagram öğretisi kurtarıcı olabilecektir. Lider, Enneagram ile mizaç haritalarını anlayarak kendisinin ve çalışanların kişilik potansiyellerini ne ölçüde kullandığını, çevremizdekileri harekete sevk eden duygu ve düşünceleri, stresli ve rahat durumlarda nasıl davranılabileceğini, iş yapış şekillerini, iletişim becerilerini, kısaca liderlik becerilerini keşfedebilir. Enneagram liderlerin hem kendi hem de çalışanlarını tanıması; değişen dünya şartlarına kolaylıkla uyum sağlamasında, böylece, örgütün başarısında ve devamlılığında etkili olacaktır. Stratejik insan kaynakları yönetimi penceresinden bakan öğrenen örgütler, rekabet üstünlüğünde kişisel yetenek ve becerileri öncelikle ele alacaklardır. Dijital dönüşüm ile şekil değiştiren kurumlarda Enneagram öğretisi ile özgün ve doğru bir şekilde örgütlenerek yönetilen çalışanların Akıllı Toplum Dönemi'nde öncü olacakları düşünülmektedir. Araştırmanın çalışma alanı, 2018-2019 Eğitim-Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı eğitim kurumlarında çalışan yöneticilerden oluşmaktadır. Örneklem grubu, ilde bulunan 817 yöneticinin % 15 'ine tekabül eden 123 yöneticinin rastgele seçilmesi ile oluşmuştur. 2018-2019 Eğitim Öğretim Yılında Afyonkarahisar İl Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından hazırlanan, Zafer Kalkınma Ajansı tarafından desteklenen ''Keşfediyoruz'' adlı proje eğitimi kapsamında liderlik ve Enneagram konusunda, 123 yöneticiye 2 grup halinde, 30'ar saatten toplamda 60 saat teorik ve uygulamalı olarak proje eğitimi verilmiştir. Bu proje eğitimi esnasında soru formları dağıtılarak hem tutum hem de düşünceleri içeren veriler Enneagram testinden (Don Richardo Riso, Russ Hudson:2009) ve yaratıcı liderlik ölçeğinden (Doktora Tezi ADA 2012) elde edilmiştir. Çalışmada, yöneticilerin yaratıcı liderlik kavrayışında olup olmadığı ve yaratıcı liderlikte Enneagramdan nasıl faydalanılması gerektiği üzerinde durulmuştur. Öz farkındalığa sevk eden Enneagram öğretisi somut biçimde ele alınmaya çalışılmış, yaratıcı liderlik ile ilişkisinin de yönetime katkısı irdelenmiştir. In this study, it is emphasized that the relationship between Creative Leadership and Enneagram science. Industry 4.0 , Community 5.0, ROS (Robot Operating System) concepts are used today in the science of Enneagram, the effect of a leader who used it and the effect of creative leadership in the enterprise were investigated. In addition, the importance of creative leadership for today's organizations has been emphasized within the leadership approaches that contribute to the current literature. In the world where the era of intelligent production and dark factories are spoken, one of the most important factors of the success of the institution is the leaders who are the main elements of change; Enneagram teaching / science can be a savior to convince employees of change. Understanding the temperament maps with Leader Enneagram, the extent to which self and employees use their personality potential, their emotions and thoughts that drive our surroundings, how they can be treated in stress and relaxed situations, their ways of doing business, their communication skills, their leadership skills. The recognition of leaders by both themselves and their employees will easily adapt to changing world conditions and this will be effective in the success and continuity of the organization. Employees who are managed in an original and correct manner , based on personal skills in institutions that change shape with digital transformation, can be considered that they will be the pioneers in the competitive advantage in the Smart Community Period. The study universe of the research consist in the 2018-2019 academic year, the managers working in the educational institutions of Afyonkarahisar Provincial Directorate of National Education. The sample group was formed by random selection of 123 managers, corresponding to 15% of 817 managers in the province. In terms of leadership and Enneagram, 123 managers received project training in two groups, 30 hours in total, 60 hours of theoretical and practical training which Afyonkarahisar Provincial Directorate of National Education prepared by Zafer Development Agency desteklen Kalkınma We Discover lüğü kar within the scope of project training in 2018-2019 Academic Year. Data in the study obtained from the Enneagram test (Don Richardo Riso, Russ Hudson: 2009) and the creative leadership scale (PhD Thesis ADA 2012). In the study, it has been emphasized whether managers have creative leadership and how to make use of enneagram in creative leadership. Enneagram, which leads to self-awareness, was tried to be dealt with in a concrete way, creative leadership and its contribution to management are also discussed.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/2259Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: