Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaynak, İnan
dc.date.accessioned2020-06-18T21:36:05Z
dc.date.available2020-06-18T21:36:05Z
dc.date.issued2020en_US
dc.date.submitted2020-03-06
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2219
dc.descriptionDanışman: PROF. DR. İZZET GÜMÜŞ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İşletme Anabilim Dalı Konu:İşletme = Business Administration Dizin: Danışmanlık = Consulting ; Danışmanlık hizmetleri = Consulting services ; Yönetim = Managementen_US
dc.description.abstractBu çalışmada yönetim danışmanlığı ile yönetim danışmanlığı alan firmaların değer zinciri faaliyetlerine katkıları araştırılmıştır. Bu bağlamda çalışma üç ana bölümden oluşmuştur. Çalışmanın birinci bölümünde yönetim bilimi ve tarihi, danışman ve danışmanlık kavramı ve tarihi ile ilgili bilgiler verilmeye çalışılmıştır. Bu kısa bilgileri müteakip yönetim danışmanlığı mesleği, mesleğin tarihi, türleri ve özellikleri ile ilgili bilgiler verildikten sonra yönetim danışmanlığı proje süreci ve danışmanlıkta yaşanan sorunlar irdelenmiştir. İkinci kısımda değer ve değer zinciri kavramları incelendikten sonra değer zinciri kavramının önemi ve işletmelere katkıları araştırılmıştır. Üçüncü bölümde ise yönetim danışmanlığının değer zincir faaliyetlerine katkı düzeyi araştırılmıştır. Bu araştırmada, yönetim danışmanlığı hizmeti almış olma ihtimali olan ve "iso 500" diye tabir edilen ve İstanbul Sanayi Odasınca 1960 yılından beri her yıl düzenlenen Türkiye'nin en büyük 500 sanayi kuruluşu araştırma evreni olarak alınmıştır. Araştırma için yönetim danışmanlığı ve İ.Hakkı Eraslan tarafından oluşturulan 68 ifadeden oluşan "değer zincir analizi ölçeği" kullanılmıştır. Yapılan analiz sonuçlarına göre değer zinciri faaliyetlerindeki bir artışın diğer zincir faaliyetlerinde de artış sağladığı görülmüştür. Tüm bu analiz sonuçlarına bakıldığında yönetim danışmanlığı alan firmaların bu taleplerinin değer zinciri faaliyetlerinde de bir artış sağladığı görülmüştür. Fakat danışmanlık hizmeti alan firmaların bu hizmeti değerlendirmeleri ile ilgili sonuçlara bakıldığında genel değerlendirme derecelerinin azaldığı görülmektedir. Buradan hareketle danışmanların firmaların değer zinciri faaliyetlerine az ya da çok bir katkısının olduğu ama firmalarca bu katkılarının yetersiz görüldüğü sonucuna varılabilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, contributions of management consulting and management consulting firms to value chain activities were investigated. In this context, the study consists of three main sections. In the first section of the study, information about management science and history, consultant and consultancy concepts and their history is given. Following this, information on the management consultancy profession, itshistory, types and characteristics is given and then management consultancy project process and the problems experienced in consultancy are examined. In the second part, after examining the concepts of value and value chain, the importance of value chain concept and its contributions to the enterprises are investigated. In the third part, the level of contribution of management consultancy to value chain activities is investigated. In this research,Turkey's largest 500 industrial corporations, which are likely to have received management consulting services, called as"iso 500" and which have beenorganized by Istanbul Chamber of Industry every year since 1960, constitute the universe of the study. For the research, management consultancy and"value chain analysis scale" consisting of 68 statements prepared by İ.Hakkı Eraslan were used. According to the results of the analysis, it was seen that an increase in the value chain activities increased the other chain activities too. When the results of all these analyzes are examined, it is seen that these demands of the firms that receive management consultancy also increase their value chain activities. However, when theresults of these firms' evaluation on thisservice are considered, it is seen that the overall rating decreases. From this point of view, it can be concluded that consultants have more or less a contribution to the value chain activities of the firms but that these contributions are deemed insufficient by the firms.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectYönetimen_US
dc.subjectDanışmanlıken_US
dc.subjectYönetim Danışmanlığıen_US
dc.subjectGeleceğin Mesleklerien_US
dc.subjectManagementen_US
dc.subjectConsultingen_US
dc.subjectManagement Consultingen_US
dc.subjectFuture Professionsen_US
dc.titleYönetim danışmanlığı ve danışmanlığın değer zincirine katkısıen_US
dc.title.alternativeManagement consultancy and consultancy contribution to value chainen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess