İşletmelerde Kurum İçi İletişimin İşletme Verimliliği Üzerindeki Etkileri : FIMKA Tekstil Örneği
Özet
Sürekli gelişim içerisinde olan ve beraberinde teknolojik değişiminde gerçekleştiği bu yüzyıl da işletmeler ayakta kalabilmek, gelişebilmek, devamlılığını sürdürebilmek ve büyüyebilmek için bu duruma ayak uydurmak zorundadırlar. Özellikle Dünya piyasalarında yer alan ve küresel ekonominin içinde bulunan işletmeler her anlamda profesyonel olmak ve yaşamak zorundadır. Aksi takdirde piyasadan uzaklaşacak, gücünü kaybedecek veya yok olmaya doğru gidecektir. İşletmelerin profesyonel olabilmeleri veya gelişen Dünya ile birlikte kendi gelişimlerini gerçekleştirebilmeleri için, kullanmış oldukları iletişim ağını teknoloji ile birlikte doğru orantılı olarak geliştirmelidir. İşletme yönetiminde stratejik veya rutin karar organlarının iletişimi ne kadar, nasıl, kullandığı o işletmenin ne derece profesyonel olduğunu gösterir. İşletmeler, örgütsel faaliyetlerde bulunurken iç ve dış çevreleriyle iletişim içerisindedir. Geleceğe yönelik gerçekleştirmek istedikleri projeleri veya fikirleri örgütsel bir iletişim ağı ile çevrelerine iletirler. Etkin ve verimli biçimde yerine getirilmesi, planlama, bilgi temini, isteklendirme gibi temel yönetim fonksiyonlarının başarılması, ancak iyi bir örgütsel iletişim ağı sayesinde mümkündür. Çalışmamızın birinci bölümünde konumuzun ana kaynaklarından birisi olan ve insan ihtiyaçlarına karşın mal ve hizmet üretimi amacı için kurulan işletmeler açıklanmaya çalışılmış, özellikleri ve amaçları incelenmiştir. İkinci bölümde ise öncelikle, hayatımızın her anında ve her bölgesinde kullanmak zorunda olduğumuz iletişimin özelliklerini, unsurlarını, türlerini ve engellerini ele alarak açıklamaya çalıştık. Daha sonra da örgütle iletişimin bütünleşmiş halini yani, örgüt üyelerinin örgütsel amaçlarla örgütün içinde ve dışında kurdukları örgütsel iletişimi ele alıp nasıl etkin kullanılabileceğini, araçlarını, etkinliğini azaltan faktörleri ve azaltan bu faktörleri iyileştirme yolları incelenmiştir. Üçüncü bölümde ise elde edilen bu bilgiler ışığında etkin bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırma yapılırken de örgütsel faaliyette bulunan ve örgütsel iletişimi aktif kullanan FİMKA adlı işletme kullanılarak araştırma yapılmış, örgütsel iletişimin, işletmedeki iletişim verimliliği, anket çalışması sonucu incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı, örgütsel iletişimde, kullanılan iletişimin araçlarını ve iletişimin kaynağı olan çalışanlarını ele alarak, kurum içi iletişimin işletme verimliliğine katkısını en etkin nasıl sağlayabileceğini ortaya çıkarmaktır. This century is an era of constant development and technological change in which businesses have to adjust themselves in order to survive, thrive, ensure their sustainability and flourish. Especially businesses participating in world markets and holding their share in the global economy have to be professional in every sense and operate accordingly. Otherwise, they will move away from the global market, lose their effectiveness and face decline inevitably. So as to be professional, keep up with the developing world and improve themselves, corporations are supposed to advance their communication network in direct proportion to growing technology. The professionalism of a business depends on in what way and to what extent its strategic or routine decision making body uses communication regarding business management. During organizational activities, businesses are in constant communication with their inner and outer circles. In this manner, future-oriented projects or ideas are transmitted to the circles through the organizational communication network. The success of basic management functions, such as effective and efficient operations, planning, information supply, and motivation is only possible thanks to a good organizational communication network. In the first part of our study, as one of the main sources of our subject matter, we have tried to explain businesses which have been established for the purpose of the production of goods and services to the needs of people and examined their features and goals. In the second part, we have primarily covered and tried to explain the properties, elements, types and impediments of communication, on which we depend in every moment and part of our lives. Subsequently, we mentioned the integration of organization and communication; that is, organizational communication for organizational purposes in inner and outer circles of the organization by the members of the organization, how effective it can be used, its means, factors that reduce organizational communication and ways to improve those factors that reduce the effectiveness of communication. In the light of the obtained information, we carried out an intensive analysis in the third part of this study. While conducting this research, we drew advantage from a company called FIMKA that is using organizational communication quite effectively and analyzed the efficiency of its organizational communication according to survey results. By analyzing the tools and means of communication as well as the employees as the source of communication inside an organization, the aim of this study is to bring to light how effectively in-house communication can contribute to the operating efficiency of an organization.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/220Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]