Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇitekci, Mehmet
dc.date.accessioned2018-12-06T08:26:00Z
dc.date.available2018-12-06T08:26:00Z
dc.date.issued2016-10-17
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/216
dc.descriptionDanışman: Hüseyin Nevzat Uyaroğluen_US
dc.description.abstractBeklenmedik bir anda veya gelişini daha önceden bazı sinyallerle gösteren tehlike Krizin bir işaretidir. Bu işaretler özellikle işletmelerde kendini gösterdiği anda etkin bir yönetim ve düzenleme yapılmaması halinde felaketle sonuçlanacak olaylar zincirini doğurur. İşletmelerde yaşanan krizler çok çeşitlilik gösterir. Bunların başında gelenler, ekonomik, siyasi, itibar krizleri gelir. İşletmelerde krizi oluşturan birçok etken vardır. Bunların başında insan hataları, değişimi takip etmeme, teknolojik yetersizlikler, organizasyon bozuklukları yer almaktadır. İşletme yönetiminde yöneticilerin aldıkları kararlar, krizin baş nedenidir. Çalışmanın ilk bölümünde kriz ve nedenleri incelenmiştir. İkinci bölümde İşletmelerde yaşanan krizler bilgisi verilmiştir. İşletmelerin neden bir kriz yaşadığı bu krizlerin nasıl oluştuğu ve nasıl ortadan kaldırılabileceği bilgisi verilmiştir. Üçüncü Bölümde Halkla İlişkilerin İşletmelerdeki krizin çözümünde üstlenmiş olduğu rolü bilgisi verilmiştir. Kriz esnasında, Halkla İlişkiler nasıl bir rol alıyor, ya da krizin ortadan kaldırılmasında ne gibi görevleri üstleniyor, bu bilgilere yer verilmiştir. Özellikle üçüncü bölümde, İşletmelerin yaşadığı krizde Halkla İlişkilerin en önemli rolü belirtilmiştir. Kriz kaynağı her ne sebepten olursa olsun, Halkla İlişkiler İtibar yönetiminde etkin bir rol oynamaktadır. Oynanan bu etkin rol neticesinde, işletmenin kriz anında ve sonrasında sosyal paydaşlarına verilecek mesajlar ve kurumun duruşunu Halkla İlişkilerin belirlediği bilgisine ulaşılmıştır. Sonuç bölümünde, İşletmelerin yaşadığı kriz her ne sebeple olursa olsun, Halkla İlişkilerin bu krizi ortadan kaldırdığı ve gelebilecek diğer krizlere karşı tedbirler aldırdığı bilgisi verilmiştir. Yaşanan krizlerde kurum imajının korunması ve sosyal paydaşlara verilecek mesajın ne kadar önemli olduğu belirtilmiştir. Anahtar Sözcükler: Kriz, Kriz Yönetimi, Halkla İlişkiler, Kriz Yönetimi ve Halkla İlişkiler.en_US
dc.description.abstractAn unexpected arrival time or earlier with some signals of crisis is a sign indicating danger. These characters are in operation in the effective management and regulation at the time showed himself to be led to the chain of events that ended in disaster. The crises in business shows great diversity. These are the foremost economic, political, as income crises. There are many factors that make up the crisis on businesses. Among these human errors, to keep track of changes, technological deficiencies, situated organizational problems. decisions taken by the executive management of enterprises, is the chief causes of the crisis. causes of the crisis and the first part of this study. crises experienced in the second part of the information is given in the company. How the formation of this crisis where a crisis has been the cause of the business and how information can be eliminated. The role it has assumed in the crisis solution in the business of public relations information is given in Chapter Three. During the crisis, the PR is what role, or what undertakes tasks such as the elimination of the crisis, this information has been included. Especially in the third section, the crisis in the business are given the most important role of Public Relations. Crisis source regardless of whatever reason, Public Relations plays an active role in managing your reputation. He played an active role in this sequel, during and after the crisis, the company's message to be given to the social partners and the stance of the institutions as determined by the Public Relations reached knowledge. In conclusion, no matter what reason, every crisis faced by business, has been informed that the Public Relations Taking measures against other crisis that may come and eliminate this crisis. Protection of the image will be given to institutions in the current crisis and how stakeholders stated that the message is important. Keywords: Crisis, Crisis Management, Public Relations, Crisis Management and Public Relations.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleİşletmelerin Kriz Yönetiminde Halkla İlişkilerle Etkileşimen_US
dc.title.alternativeCrisis Management Business Interaction with Public Relationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster