Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAcar Erdur, Duygu
dc.contributor.authorAfacan Fındıklı, Mine
dc.date.accessioned2020-04-04T20:23:43Z
dc.date.available2020-04-04T20:23:43Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.issn2148-4287
dc.identifier.issn2148-7189
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/2038
dc.description.abstractThis study suggests a conceptual model of collaboration the between business organizations and social entrepreneurs for the co-creation of social value. The study is based on a qualitative research. The data is obtained by semi-structured interviews with nine social entrepreneurs in Turkey. Deriving from the data, nine propositions are generated that identifies how these two distinct actors can collaborate. Findings reveal that social entrepreneurs can provide social mission, awareness of specific needs, a focus on various problems and innovative problem solving ability in this collaboration. On the other hand, organizations can ensure financial resource, business insight and recognition to the social entrepreneurs. Additionally, our findings show that the network platforms have facilitator role in this collaboration. The findings of the study reveal that the engagement of organizations and social entrepreneurs may eliminate each other’s disadvantages and may provide long term social value.en_US
dc.description.abstractBu çalışma, sosyal değer yaratmak için işletmeler ile sosyal girişimciler arasında işbirliğine yönelik kavramsal bir model önermektedir. Nitel araştırmaya dayanan bu çalışmada veriler, Türkiye'deki dokuz sosyal girişimciyle gerçekleştirilen görüşmeler üzerinden elde edilmiştir. Verilerden yola çıkarak, bu iki aktörün nasıl işbirliği yapabileceğini belirleyen dokuz önerme geliştirilmiştir. Bulgular, sosyal girişimcilerin sosyal misyon, spesifik ihtiyaçların farkındalığı, çeşitli sorunlara odaklanabilme ve yenilikçi problem çözme becerileriyle bu işbirliğine katkı sağlayabileceğini ortaya koymaktadır. Diğer taraftan, bulgular işletmelerin de bu işbirliğini sosyal girişimcilere; finansal kaynak, yönetim iç görüsü ve tanınırlık sağlayarak destekleyebileceklerini göstermektedir. Ayrıca, network platformlarının da bu işbirliğinde kolaylaştırıcı rolü olduğu görülmektedir. Çalışmanın bulguları, işletmeler ve sosyal girişimcilerin işbirliğinin birbirlerinin dezavantajlarını ortadan kaldırabileceğini ve uzun vadeli sosyal değer yaratabileceğini ortaya koymaktadır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Yayınları / Istanbul Gelisim University Pressen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.17336/igusbd.537350en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectSocial Entrepreneurshipen_US
dc.subjectOrganizationsen_US
dc.subjectCollaborationen_US
dc.subjectSocial Valueen_US
dc.subjectSocietal Problemsen_US
dc.subjectSosyal girişimciliken_US
dc.subjectİşletmeleren_US
dc.subjectİşbirliğien_US
dc.subjectSosyal Değeren_US
dc.subjectToplumsal Sorunlaren_US
dc.titleA Conceptual Model Proposal for Co-Creation of Social Value: Insights from Social Entrepreneursen_US
dc.title.alternativeSosyal Değerin Yaratılmasında İşletmeler ve Sosyal Girişimler Arasında Kavramsal Bir İşbirliği Modelien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0002-4288-4401en_US
dc.authoridhttps://orcid.org/0000-0003-1021-6641en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage20en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess