Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNergiz, Ebru
dc.contributor.authorÇetindağ, Fatma
dc.date.accessioned2020-02-16T20:51:54Z
dc.date.available2020-02-16T20:51:54Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.issn2587-1544
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1997
dc.description.abstractKüresel rekabetteki artış ve hazır giyim sektöründe trendlerdeki hızlı değişim nedeniyle hazır giyim ürünlerinde markalaşma her geçen gün daha önemli hale gelmektedir. Günümüz dünyasında firmalar artık markalar aracılığıyla birbiriyle rekabet etmektedir. Firmalar rekabette üstünlük elde etmek istiyorlarsa marka bilinirliği ve marka farkındalığı yaratmaları kaçınılmazdır. Markalaşma hedefleri belirlenirken coğrafi, kültürel farklar, sektörün yapısı da dikkate alınmalıdır. Başarılı bir markanın değeri onun müşteri sadakatini yaratması ile doğrudan ilişkilidir. Bu çalışmada uluslararası pazarlarda başarılı ilk Türk denim markası olan Mavi Jeans’in markalaşmasında reklamın, tasarımın ve ülkelere göre ürünleri uyarlamanın rolü ve markalaşma süreci şirket çalışanlarıyla yapılan derinlemesine mülakatlar yardımıyla incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractBranding in ready to wear products has become more important from day to day due to the increase in global competition and the fast change in trends in the ready to wear sector. In today’s world companies compete with eachother through brands. If companies want to achieve competitive advantage, it is inevitable for them to create brand recognition and brand awareness. Geographical and cultural differences and the structure of the sector should be taken into consideration while dtermining branding strategies. A successful brand value is highly related with creating customer loyalty. In this study the branding process of Mavi Jeans in international markets- the first successful Turkish denim brand in international markets- and the role of advertising, design and product adaptation in branding is examined with the help of in-depth interviews with the company’s executives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectUluslararası Pazarlamaen_US
dc.subjectMarkalaşmaen_US
dc.subjectReklamen_US
dc.subjectTasarımen_US
dc.subjectHazır Giyim Sektörüen_US
dc.subjectInternational Marketingen_US
dc.subjectBrandingen_US
dc.subjectAdvertisingen_US
dc.subjectDesignen_US
dc.subjectReady to Wear Sectoren_US
dc.titleUluslararası Pazarlamada Markalaşmanın Önemi: Mavi Jeans Örneğien_US
dc.title.alternativeThe Importance of Branding at International Marketing: Mavi Jeans Caseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofMiddle Black Sea Journal of Communication Studiesen_US
dc.departmentUygulamalı Bilimler Yüksekokuluen_US
dc.authorid0000-0003-2486-2388en_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage24en_US
dc.identifier.endpage39en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess