Üniversite Seçiminde Sosyal Medyanın Etkisi Üzerine Bir Araştırma
Özet
Sosyal medya yıllar boyunca gelişme göstermiştir ve farklı yazarlar ve akademik araştırmacılar tarafından farklı şekilde tanımlanmıştır. Sosyal medyanın etkileşimde yeni bir form olarak kabul edilmesine rağmen, e-posta yoluyla etkileşimin varlığı çok önceye dayanmaktadır. Sosyal medyayla ilgili çok fazla araştırma olmasına rağmen konumuzla ilgili kısım oldukça az bulunmaktadır. Bu çalışmada da marka algıları hem akademik hemde kurumsal çalışmalar ele alınmıştır. Marka algıları anlayışı bir çok araştırmacı için bir kaynak olmuştur. Aynı zamanda literatüre bir kaynak zenginliği sunmuştur. Bu araştırma ile Facebook gibi sosyal medya araçlarının üzerine odaklanılmış ve sosyal medyanın tüketicilerin algılarına etkisi araştırılmıştır. Araştırmada üç hedef belirlenmiştir. İlk hedef kaybolmamış kavramsal modeller ve sosyal medya ve marka algıları ile ilgili kuramsal çerçeveleri gözden geçirmektir. İkinci hedef olarak, Facebook ve tüketici bloglarının hedef kitle üzerine etkisini araştırmaktır. Son olarak artan sosyal medya platformlarının sayesinde özellikle Facebook ve Bloglarda marka itibarını arttırmak için en uygun stratejilerin belirlenmesidir. Bu araştırmada uygun bir nitel araştırma paradigması kabul edilmiştir. Araştırmanın kapsamında nitel araştırma sayesinde konunun derinliklerine inilmiştir. Veri toplamada online anketler ve birebir görüşmeler yapılmıştır. Analiz için ise nitel analiz için en uygun yöntem olan tematik veri analizi seçilmiştir. Bu metod ile ana tema rahatça oluşturulmuştur. Bu araştırmanın sonucu olarak sosyal medyanın marka algısı üzerine etkisi tüketiciler için önemli olduğunu ortaya koymuştur. Araştırmanın sonucuna göre sosyal medya pazarlamasında bazı sıkıntılar vardır. Pazarlama stratejilerinde sosyal medya araçlarından özellikle Facebook hem şirketler hem tüketiciler için belirleyici bir konumdadır. Facebook sosyal etkileşim aracı olarak kabul edilmektedir. Bloglar ise bilgi sağlama rolündedir. Nowadays, social media has become a well-known term, however the popularity of the social media is not a new issue. Also, various definitions have evolved due to different researchers, authors. According to some of the arguments early types of interpersonal communication cause to the starting of social media. On the other hand, others only see social media as the more recent form of social interaction on the social media sites. Although, there are different arguments that exist about social media, there is a gap in the academic literature about this topic. The aim of this study is to investigate the impact that Social Media has on brand perceptions of consumers. The research has three aims. First aim was to review existing conceptual models and theoretical frameworks related to social media and brand perceptions. The second aim was to assess Facebook and consumer blogs in their role as reference groups on consumers. The last research aim was to settle strategies to improve sales and brand reputation of cosmetics through an increased presence on social media platforms; specifically Facebook and blogs. The methodology of this research is qualitative. With the help of qualitative research, the subject is researched in depth. Thematic data analysis is preferred as the most suitable method. With this methodology main theme was settled. This research has shown that social media has significantly important on the brand perception of consumers. This research concludes that there are some problems with social media marketing. Facebook is in a significant position both for companies and consumers amongsy social media tools in marketing strategy. Facebook is seen as an interactive social tool, whereas blogs serve as a source of information.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/186Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]