Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Teknolojileri Kullanım Kararına Etki Eden Faktörler Üzerine Bir Alan Araştırması
Özet
Günümüz koşullarında işletmelerin önem vermek mecburiyetinde oldukları en temel faktörlerden biri de rekabettir. Rekabet üstünlüğünün yakalayan işletmeler başarılı olmakta ve varlıklarını sürdürmektedirler. Bilginin kol gücüne nazaran önem kazanan üstünlüğü işletmeler için de büyük bir fark yaratmaktadır. Müşterilerin işletmelerden beklentilerinin artması rekabet koşullarının da değişmesine neden olmuştur. İşletmelerin yenilenmeleri ve değişmeleri yeni bilgiler öğrenip organizasyonlarına dahil etmeleriyle gerçekleşmektedir. Bilginin artan önemi ile beraber yönetilmesi de araştırma konularının arasına girmiştir. Bilgi kavramının gelişimi ile birlikte bilişim teknolojileri de ayrıca yükselen değerler arasına girmiştir. Çalışmada muhasebe meslek mensuplarının bilgi teknolojileri kullanım kararlarına etki eden faktörler incelenmiştir. Uygulanan anket verilerinin analizi SPSS 21.0 programı ile yapılmış ve %95 güven düzeyi ile çalışılmıştır. Çalışmada hipotezler, parametrik testlerden t testi, ANOVA ve regresyon analizi ile sınanmıştır. Anahtar Kelimeler: Bilgi, bilgi teknolojileri, muhasebe, teknoloji kabul modeli One of the most basic factors that the businesses are compelled to care about in the present-day conditions is competition. The businesses that get the competition advantage are being successful and sustaining existence. The advantage of information that gained importance over manpower creates a big difference for businesses, too. The increase of the client's expectations also changed the competition conditions. The renewal and change of businesses happen through learning new information and including in their organizations. With increasing importance the management of it also started to be a subject of research. With the development of the idea of information, information technologies also started to be a rising merit.In the study, the factors that affect the accounting career employees' decisions to use information technologies. SPSS 21.0 is used to analyses the data of the survey and %95 confidence interval is used. The hypotheses are tested with the parametric tests t-test, ANOVA and regression analysis. Keywords: Information, information technologies, accounting, technology acceptance model
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/157Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]