Televizyonlarda Yayınlanan Futbol Programlarında Kullanılan Hegemonik Erkeklik Söylemlerinin İncelenmesi
Özet
Günümüzde spor, bütünleştirici ve sosyalleştirici bir yapıda karşımıza çıkmaktadır. Sporun özellikle de futbolun Dünya'da ve Türk toplumunda sevilmesi ve büyük ilgi görmesi medya şirketlerini spor yayınları yapmaya itmektedir. Türkiye'de artan özel televizyon kanalları, televizyonculuk ilkelerini bir kenara bırakarak "rating" kaygısı ve maddi çıkarlar doğrultusunda taraflı ve yanlı bir yayın yapmaktadır. Ekrana gelen spor programları, spor ve eğlence ögelerini bir arada veren yayınlara ağırlık vermektedir. Bu yayın anlayışı zaman zaman toplumun etik ve ahlak anlayışına ters düşebilmektedir. Spor kanalları özellikle de erkek izleyicileri ekran başında tutabilmek için erkeklik söylemlere başvurabilmektedir. Erkek ve genç izleyici kitlesi fazla olan spor programları yaptığı yayınlarla hegemonik erkeklik değerleri yüceltirken, kadını ve kadınsı değerleri aşağılamaktadır. Bunu da yorumcuların kullandığı söylemlerle ve işlenen konuların cinsiyetçi, milliyetçi ve ırkçı bakış açısıyla oluşturulmaktadır. Televizyonda izleyiciyle buluşan spor programları toplumda ayrımcılığın oluşmasını sağlayarak, futbol müsabakalarında saha içinde ve saha dışında şiddet başta olmak üzere olumsuz davranışları meydana getirmektedir. Today, Sports is an integrative and socializing structure. Sports, especially football in the world and the Turkish society to be liked and attracted great attention to the media companies to make sports publications. Private television channels in Turkey, leaving aside the principles of television "rating" anxiety and financial interests in line with a biased and biased publication. Sports programs that come to the screen, sports and entertainment elements together give emphasis to publications. This understanding of publication may occasionally contradict the ethical and moral understanding of society. Sports channels, especially men, can apply for masculinity to keep the audience on screen. While his publications on sports programs with more male and female audiences glorify hegemonic masculinity, his female and feminine values are degraded. This is made up of the rhetoric used by the commentators and the sexist, nationalist and racist aspects of the subject. The sports programs that meet the audience on TV enable the formation of discrimination in the society, creating negative behaviors in football competitions, especially in the field and out of the field.
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/1367Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: