Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaradoğan Doruk, Sevimece
dc.contributor.authorSavaş, Sezgin
dc.date.accessioned2019-06-13T09:01:03Z
dc.date.available2019-06-13T09:01:03Z
dc.date.issued26-11-2017en_US
dc.identifier.issn2636-8943
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/1298
dc.description.abstractÇalışma, kurumların kuruluş sırası ile kurum kültürü oluşumunun bağlantısını Alfred Adler’in kavramsal yaklaşımı üzerinden ele alarak değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaçtan hareketle çalışmanın ilk bölümünde Alfred Adler’in düşünsel pratiği ortaya konulurken, söz konusu araştırmacının özellikle doğum sırası sınıflandırması ve kompleks kavramına odaklanılmaktadır. Aynı doğrultuda ikinci bölümde de kurum kültürünün oluşumu ve bu oluşum sürecinde doğum sırası (kuruluş sırası) ve komplekslerin önemi üzerinde durulmaktadır. Üçüncü bölümde ise, Coca Cola ve Pepsi örnekleri üzerinden karşılaştırmalı kurum kültürü analizi yapılmaktadır. Değerlendirme kapsamında, iki kurumun basın bültenleri ve reklamları ele alınmıştır. Değerlendirmenin temelini, ele alınan iki kurumun kuruluş sıraları oluşturmaktadır. Bu çalışmanın sonucundan hareketle, kurumların kuruluş sıralarının onlara belirli özellikler atfetmekte olduğu ve söz konusu özelliklerin kurum kültürünün şekillenmesinde önemli bir belirleyici olduğu düşüncesi savunulmaya çalışılmaktadır. Kurum kültürü determinist yani belirleyici bir olgu olduğundan, kurumların eylemlerinin bir oranda kuruluş sırası ile şekillenen kurum kültürü ile belirlendiğini öne süren bu çalışma, kurumların eylem ve söylemlerine odaklanarak yorumsamacı bir yaklaşımla kurumların düşünsel sistemlerini ortaya koymayı hedeflemektedir.en_US
dc.description.abstractThis study reveals a correlation between the chronological order of companies’ founding and the creation of a corporate culture. The first part outlines the thinking of Alfred Adler, which focuses on birth-order classification and inferiority and superiority complexes. From that point, the second part concentrates on the creation of corporate culture, and the importance of a corporation’s metaphorical “birth order” and the two aforementioned associated complexes. Finally, the third part compares the corporate cultures of Coca Cola and Pepsi. Within the scope of the analysis, press releases and advertisements from the two corporations are examined. The founding of the corporation provides a starting point for relevant analysis that follows the chronological order of the establishment of competing corporations. The results indicate that the chronological order of establishment tends to attribute certain qualities to corporations, which in turn play a determinant role in shaping their corporate cultures. Therefore, corporate culture is a deterministic phenomenon, and companies’ activities are determined to some degree by the corporate culture. Furthermore, such cultures are shaped by the chronological order of the establishment of competing corporations. Corporate systems of thought can thus be analyzed using an interpretive approach, through focusing on their activities and discourses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofdoi.org/10.17064/iuifd.335667en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectKurum Kültürüen_US
dc.subjectDoğum Sırasıen_US
dc.subjectKurumsal Dışavurumen_US
dc.subjectCorporate Cultureen_US
dc.subjectBirth Orderen_US
dc.subjectCorporate Expressionen_US
dc.titleBenzer Sektörde Faaliyet Gösteren Kurumların Kuruluş Tarihi Sıralamasının Kurum Kültüründe Ortaya Çıkan Yansımaları: Alfred Adler Üzerinden Coca Cola ve Pepsi Kurumları Üzerine Bir Değerlendirmeen_US
dc.title.alternativeReflections of the Year of the Founding of Corporations Operating in Similar Sectors on Corporate Culture: An Analysis of Coca-Cola and Pepsi Corporations in the Context of Alfred Adleren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofConnectist: Istanbul University Journal of Communication Sciencesen_US
dc.departmentBölüm Yoken_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage137en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess