Show simple item record

dc.contributor.authorEren, Merve
dc.date.accessioned2019-05-10T08:26:26Z
dc.date.available2019-05-10T08:26:26Z
dc.date.issued2018-01-05
dc.date.submitted2018-01-05
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1212
dc.descriptionDanışman: Güzin Mukaddes Sevinçeren_US
dc.description.abstractBu araştırma; disiplin cezası alan ve almayan lise öğrencilerinin saldırganlık, empati ve algılanan anne baba tutumları açısından değerlendirilmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma 2016-2017 eğitim ve öğretim yılında İstanbul'un Esenler ilçesinde bulunan Atışalanı Anadolu Lisesi'nde öğrenci olan 101 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir.Araştırma sonucunda, ceza alan ve almayan öğrencilerin algıladıkları başarı düzeyleri, saldırganlık alt ölçeklerinden aldıkları puanlar, ceza alan öğrencilerin saldırganlık puanları arttıkça algıladıkları koruyucu ve otoriter anne baba tutumları, ceza almamış öğrencilerin saldırganlık puanları arttıkça algıladıkları koruyucu tutum anlamlı yönde farklılaşmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis research has been brought about to evaluate the high school students, who took the disciplinary penalty or not, in terms of aggression, empathy and perceived parents attitudes. The research has been done among the 101 students from Atışalanı Anatolian High School in Esenler which is a district of İstanbul. As a result of the research, perceived success levels and scores taken from aggression subscales of the both students who took the disciplinary penalty and did not take, perceived protective and authoritative parent attitudes by the students took disciplinary penalty as increasing aggression scores, perceived protective attitude by the students did not take disciplinary penalty as increasing aggression scores differed on meaningful way.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Psychologyen_US
dc.titleDisiplin Cezası Alan ve Almayan Lise Öğrencilerinin Saldırganlık Empati Becerisi ve Anne-Baba Tutumları Açısından Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of High School Students Who Received Disciplinary Punishment or Not in Terms of Aggressiveness Ability of Empathy and Perceived Parent Attitudesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess