Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorZalım Başbekleyen, Fethiye
dc.date.accessioned2019-05-09T08:27:27Z
dc.date.available2019-05-09T08:27:27Z
dc.date.issued2018-04-06
dc.date.submitted2018-04-06
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1192
dc.descriptionDanışman: Fatih Balen_US
dc.description.abstractKişi, hayatının başından beri yaşamını idame etmek için öncelikle yakın bir sosyal çevreye ihtiyaç duyar. Yakın ilişkiler erken çocukluk döneminde önemli olduğu gibi yaşamın her döneminde önemini devam ettirmektedir. Yaşamı süresince sağlıklı bir gelişim göstermeyi, sosyal çevresi ve kendisiyle oluşturduğu ilişkilerle elde edebilmektedir. Sosyal bir varlık olan insan diğer bireylerle aynı ortamda yaşama arzusu taşır. Diğer canlılara göre insan fıtratı gereği anne babanın yardımına daha fazla ve daha uzun bir zamanda ihtiyaç duyar. Yaşam boyunca önemli olan bağlanma; kişinin bakım vereniyle olan ilişkiler örüntüsünü ifade eder. Ortaokul son sınıf öğrencilerindeki bağlanma yaşantıları çocuğun gelişimsel sürecinin bir sonucu olarak diğer çocukluk ve yetişkinlik dönemlerine göre bazı farklılıklar göstermektedir. Bu çalışmanın amacı aile ve çocuk arasındaki güvensiz bağlanmanın, ortaokul son sınıf öğrencilerinde benlik algısı, sosyal anksiyete, depresif belirtiler arasında bir ilişki olup olmadığını saptamaya çalışmaktır. Bu araştırmanın örneklemi İstanbul iline bağlı Bakırköy, Beyoğlu, Başakşehir ilçelerindeki 8. Sınıfa giden öğrenci bireylerdir. Araştırmada Kişisel Bilgi Formu, Aile İçi Yakın İlişkilerde Deneyimler Ölçeği, Çocuklar İçin Benlik Algısı Profili, Çocuklar İçin Sosyal Anksiyete Ölçeği, Çocuklar İçin Depresyon Ölçeği kullanılmıştır. Veri toplama ölçekleri ile elde edilen veriler bilgisayar ortamına sayısal ifade olarak girilmiş ve bu veriler sosyal bilimler için istatistik paket programı (spss 18) kullanılarak istatistiksel sonuçlara dönüştürülmüştür. Bağlanma Kaygısı ile Sosyal Anksiyete puanı arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla spearman korelasyon sonucunda pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur. Bağlanma Kaygısı artarken Sosyal Anksiyete artmaktadır. Bağlanma kaygısı ile depresyon değerleri arasındaki ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılan spearman korelasyon sonucunda pozitif yönde anlamlı ilişki bulunmuştur.Bağlanma kaygısı artarken depresyon artmaktadır.Bağlanma kaygısı ile benlik algısı alt düzeyleri arasında ilişkiyi ölçmek amacıyla yapılan spearman korelasyon sonucunda zayıf ters orantılı ilişki bulunmuştur.Bağlanma kaygısı artarken eğitsel yeterlilik,sosyal kabul,fiziksel görünüm,davranışsal yönetim azalmaktadır. Anahtar Kelimeler: Bağlanma, Benlik Algısı, Kaygı, Sosyal Kaygı, Depresyonen_US
dc.description.abstractPeople firstly needed close-contact networks in order to be able to survive from the first years of life. Close relationships are important in early childhood as well as in life. People can develop health when they are in communication with friends, family and the society in life. Man is an organism that lives in a community and wants to co-exist with other individuals. Because of the biologically observed special condition, the human fetus is in need of the parent's direct assistance for a much longer period than the children of other species, in order to be able to rescue his or her life. This inevitable situation explains the coexistence, tendencies and needs of individual organisms, in particular the need for attachment. It is known that the attachment experiences of the children schooling for 8th grade has some differences compared to other childhood and adulthood periods due to the developmental phase of the child. The study aims at indicating whether there is a relation between the unsecure attachment between the child and the family and selfness perception, social anxiety, depressive symptoms seen in 8th grade students. The sample of this research is the students who went to the 8th class in Bakırköy, Beyoğlu, Başakşehir districts of İstanbul province.Personal Information Form, Family Related Related Experience Scale, Self-Perception Profile for Children, Social Anxiety Scale for Children, Depression Scale for Children were used in this study. The data obtained with the data collection scales were entered into the computer environment as numerical expressions and this data was converted to statistical results using statistical package program (SPSS 18) for social sciences. it has been found that there is a positive relation in the Spearman Correlation results applied to see whether there is a relationship between attachment anxiety and social anxiety. As the attachment anxiety increases, social anxiety tends to increase in parallel. There has been found a positive relation in Spearman Correlation applied to analyze the relation between attachment anxiety and depression. When attachment anxiety increases, depression tends to be increasing. There has been found slight reverse relation between attachment anxiety and selfness perception by the Spearman Correlation results in order to measure the relation between these aforementioned two. In cases where attachment anxiety tends to be increasing, educational proficiency, social acceptance, psysical appearance and behavioral control tend to be decreasing. Key Words: Attachment, Self-Perception, Anxiety, Social Anxiety, Depressionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Social sciences::Psychologyen_US
dc.titleAile ve Çocuk Arasındaki Güvensiz Bağlanmanın Ortaokul Son Sınıf Öğrencilerinde Benlik Algısı,Sosyal Anksiyete,Depresif Belirtiler Arasındaki İlişkinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeAn Examination of the Relationship Between Self-Perception, Social Anxiety and Depressive Symptoms Among Middle School Students About Insecure Attachment Between Family and Childen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess