Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilkayalı, Emel
dc.contributor.authorMeydan, Selda
dc.date.accessioned2019-02-01T14:02:28Z
dc.date.available2019-02-01T14:02:28Z
dc.date.issued2017-09-19
dc.identifier.issn2148-2489
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11363/1099
dc.description.abstractBu çalışma ile dezavantajlı bölgede bulunan bir ortaokul özelinde okul sosyal hizmeti ihtiyacının belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın arka planında, “okul sosyal hizmeti” sisteminin ülkemizde uygulanmasına yönelik bir model oluşturulması amacıyla tasarlanan bir pilot uygulama projesi bulunmaktadır. Araştırmanın çalışma evreni, İstanbul’da bir İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından önerilen 1500 mevcutlu bir ortaokul; çalışma örneklemi ise, okul idarecileri tarafından en fazla sorun yaşandığı belirtilen 7. sınıf düzeyindeki 359 öğrencidir. Araştırmanın verileri, araştırmacılar tarafından geliştirilen ve proje sırasında öğrencilerin ev ziyaretlerinde uygulamış oldukları aile bilgi anketi ile toplanmıştır. Betimsel analiz yöntemi ile çözümlenen anket verileri, okul sosyal hizmetinin, ülkemizde özellikle dezavantajlı bölgelerden olmak üzere acilen başlatılması gerektiğini göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the need for school social services in a secondary school in disadvantaged areas. In the background of the work, there is a pilot project designed to create a model for the implementation of the "school social service" system in our country. The population of the study is located a secondary school of 1500 which is recommended by a National Education Directorate in a country of Istanbul; The study sample is 359 students in the 7th grade level, who are said to have the most problems by their school administrators. The data of the study were collected through a family information survey developed by the researchers and implemented during the visit by the students during the project. Survey data analyzed by descriptive analysis show that school social service should be initiated urgently in our country especially in disadvantaged regions.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFırat Üniversitesi Eğitim Fakültesi ; Asos Eğitim Bilişim Danışmanlıken_US
dc.relation.isversionof10.16992/ASOS.12670en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.titleBir Ortaokul Özelinde Okul Sosyal Hizmeti İhtiyacının Belirlenmesien_US
dc.title.alternativeDetermining the Need For School Social Services For Secondary Schoolen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofThe Journal of Academic Social Scienceen_US
dc.departmentİstanbul Gelişim Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage206en_US
dc.identifier.endpage221en_US
dc.relation.publicationcategoryKategori Yoken_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess