Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDoğan, Pempe Narsat
dc.date.accessioned2018-12-05T10:40:07Z
dc.date.available2018-12-05T10:40:07Z
dc.date.issued2015-06-02
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/103
dc.descriptionDanışman: Sarp Bağcanen_US
dc.description.abstractTarihsel süreç içerisinde, sosyal fayda gözeten kimi ticari yapıların yanı sıra işletmeler önemli ölçüde kar amaçlayan, ana hedefleri yüksek kar elde etmek olan kuruluşlar olmuşlardır. Bu nedenden dolayı, çalışanların ve toplumun refahının göz ardı edildiği durumlar da yaşanmıştır. Günümüzde işletmeler artık sadece teknik ve ekonomik kuruluşlar olarak anılmayıp, sosyal kuruluşlar olarak da tanımlanmaktadır. İşletmeleri bu yönlü düşünceye götüren etken gelişen toplum beklentisi olmuştur. Kurumsal sosyal sorumluluk kavramı, kurumların topluma karşı olan sosyal sorumlulukları olarak bilinmektedir. Fakat bu geniş bir alana işaret ederek kimilerine göre sosyal sorumluluk sadece okul yaptırmak, sağlık ocağı boyatmak, başarılı öğrencilere burs vermek v.b.olarak nitelendirilirken kimilerine göre, kurumların ürettikleri ürünlerin toplum sağlığına zarar vermeyecek şekilde toplumun varlığına duyarlı ürünler meydana getirmek olarak nitelendirilmektedir. Fakat sosyal sorumluluk tüm bu uygulamaların ötesinde kurumların felsefe, içyapı ve stratejileri ile birlikte onlara uygun olarak gerçekleştirdikleri faaliyetlerle oluşturduğu bir sistem, bir yönetim anlayışını ifade etmektedir. Çalışmanın amacı stratejik amaçla kullanılan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin GSM şirketlerinin marka imajı ile ilişkisini incelemek ve kurumsal sosyal sorumluluk kavramının ekonomik, yasal, etik ve hayırseverlik boyutlarının kurum imajı üzerindeki algı farklılıklarını açığa çıkarmaktır. Tezin birinci bölümünde; kurumsal sosyal sorumluluk kavramı incelenerek değişen zaman içinde kurumsal sosyal sorumluluğun gelişimi, sosyal sorumluluk yaklaşımları, modelleri, ilkeleri ve kurumsal sosyal sorumluluk kampanyaları irdelenmiştir. Tezin ikinci bölümünde ise; imaj kavramı incelenerek imajın tanımı, öğeleri, fonksiyonları ve türleri imaj kavramının zaman içinde değişimine değinilmiş ve ayrıca kurum imajının tarihsel gelişimi, unsurları ile kurum imajının oluşumu üzerinde durulmuştur. Tezin üçüncü bölümünde ise gerçekleştirdikleri kurumsal sosyal sorumluluk uygulamalar ile GSM şirketleri incelenerek Turkcell, Vodafone ve Avea şirketleri kısaca tanıtılmış ve uyguladıkları kurumsal sosyal sorumluluk projeleri açıklanmıştır. Saha araştırmasının yer aldığı dördüncü bölümde ise, kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin GSM şirketlerinin imajı ile ilişkisi üzerine anket uygulaması yapılarak kurumsal sosyal sorumluluk faaliyetlerinin marka imajını etkilediği tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Sosyal Sorumluluk, Kurumsal Sosyal Sorumluluk, İmaj, Kurum İmajıen_US
dc.description.abstractIn the historical process, besides those that have social aims, businesses were generally seen as organizations with a single objective to achieve high profits. Therefore, the welfare of workers and communities has sometimes been ignored. Nowadays they aren't purely seen as technical and economic aspects. They are also defined as social organizations as well. The expectation of the community has been influential. The concept of social responsibility is defined as the responsibility of organizations towards the society. But this is a large area. According to some social responsibility visions corporate social responsibility (CSR) is only building schools or providing scholarships to successful students. According to some different visions, it is to produce useful products for public health. The purpose of this study is to examine social responsibility projects and the brand image of GSM companies and to explain the concept of CSR in terms of economic, legal and ethical dimension. In the first part of the thesis, the concept of CSRis to be examined. Development of social responsibility in time, approach models, policy and campaigns are to be examined as well. In the second part of thesis, the concept of image is to be examined. Changes of description, types and functions of images are to be emphasized. In the third part of the thesis, GSM companies are to be examined; Turkcell, Vodafone and Avea companies and their social responsibility projects are to be introduced shortly. In the fourth part of the thesis, social responsibility project have positive effect on brand image of GSM companies. Keywords: Social Responsibility, Institutional Social Responsibility, Image, Organisation Imageen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCESen_US
dc.subjectResearch Subject Categories::SOCIAL SCIENCES::Business and economicsen_US
dc.titleKurumsal Sosyal Sorumluluk Projelerinin GSM Şirketlerinin İmajı ile İlişkisi: Turkcell, Vodafone, Avea Örneklerien_US
dc.title.alternativeImage of the Relationship Between Corporate Social Responsibility of the Company Projects GSM: Turcell, Vodafone, Avea Samplesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster