Ara
Toplam kayıt 204, listelenen: 1-10
Hedging Uygulamalarının İşletmelere Finansal Risk Yapısı Üzerine Etkisi: Kayseri Organize Sanayi Bölgesi ve İstanbul İkitelli Organize Sanayi Bölgesi Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06-25)
Finansal piyasaların günümüzde küreselleşme ve teknolojik gelişmeler neticesinde birbirine daha bağımlı hale geldiğini görmekteyiz. Bazı işletmelerin ülke içerisinde iş yapıyor olmaları uluslararası finans çevrelerinin ...
Bireysel Yatırımcıların Tasarruflarını Yönlendirdiği Sermaye Piyasası Araçlarını Belirleyen Faktörlerin Analizi ve Davranışsal Finans Yaklaşımı Açısından Değerlendirilmesi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-01-16)
Araştırmanın amacı sermaye piyasalarında işlem yapan kişilerin yatırım yaparken gösterdikleri davranışsal eğilimleri belirlemek ve çeşitli gruplar arasında bir fark olup olmadığını incelemektir. Bu amaçla yatırımcıları ...
2001 ve 2008 Ekonomik Krizlerinde Türkiye'nin Kriz Yönetim Uygulamaları ve Karşılaştırması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-05-15)
Kriz kavramı alan yazında birçok farklı anlamda kullanılırken genelde çeşitli sistemlerde meydana gelen sorunlar olarak ifade edilebilir. Açıkça görüldüğü üzere krizler; ekonomik büyümeyi, gelişimi ve ülkelerin genel ...
Mali Tablolar Analiz Tekniklerini Kullanarak Yönetim Performansının Değerlendirilmesi: Bir Banka Uygulaması
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06-27)
Araştırmanın birinci bölümünde mali tablolar ve mali analiz kısmında; muhasebe uygulamalarına büyük ölçüde yön veren ve bir düzen getiren muhasebe temel kavramlarına Muhasebe Sistemi Uygulama Genel Tebliği Sıra No 1'de yer ...
Marka Yönetimi Sürecinde Kurumsal İletişimin Rolü: Unilever Örneği
(Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, 2017-11-20)
Günümüzde iletişim teknolojilerinin yaygınlaşması ve rekabetin artması kurumların marka yönetimi sürecinde kurumsal iletişime olan ihtiyacını her geçen gün artırmaktadır. Kurumsal iletişimin farkına varıp kurum kimliği ...
Yeşil Tedarik Zinciri Yönetiminde Tersine Lojistik, İstaç A.Ş.'de Bir Uygulama
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-03-12)
Yeşil tedarik zinciri yönetiminin tanımlanması ve istaç A.Ş. de anket uygulaması yapılarak altı tane hipotez doğrulanmaya çalışılmıştır.
Uluslararası Pazarlamada Markalaşmanın Önemi: Mavi Jeans Örneği
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018-06-28)
Bu çalışmada uluslararası pazarlarda markalaşmanın yol ve yöntemleri Mavi Jeans örneği ile anlatılmaya çalışılmıştır. Bu çalışmada; uluslararası markalaşmanın ve marka yönetiminin öneminden hareketle uluslararası marka ...
Examining Organizational Innovation and Knowledge Management Capacity: The Central Role of Strategic Human Resources Practices (SHRPs)
(ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2013-11-14)
This study was an effort to test the effects of strategic human resources practices over organizational innovation (exploration and exploitation) and knowledge management capacity of firms (knowledge sharing and knowledge ...
Küresel ekonomik gelişmelerin insan kaynakları yönetimi üzerinde oluşturduğu yeni arayışlar ve yönelimlerin analizi
(İstanbul Gelişim Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017-01-25)
Kavramsal olarak Küreselleşmenin tam olarak bir tanımının yapılamamasının nedenini, geniş etki alanı olarak açıklamak mümkündür. Ekonomik temelli olmasına rağmen gelişim süreci içerisinde sosyal hayatı, siyasal rejimleri, ...
Difference of Crisis and Opportunity as Issue Labels in Managerial Participation
(ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2015-01-01)
Top level executives decide to resolve the issues in light of strategic issue labels. Especially differences in the way strategic issues are labeled are likely to affect the amount of top level executive participation in ...