Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBudan, Cem Yılmaz
dc.date.accessioned2023-12-17T15:59:33Z
dc.date.available2023-12-17T15:59:33Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.issn2147-1185
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6725
dc.description.abstractÇağdaş Türk şiirinin en önemli temsilcilerinden Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmet yalnızca şair kimlikleriyle değil, düşünce dünyaları ve dünya görüşleriyle de kuşaklar üzerinde derin etkiler uyandırmış isimler olarak karşımıza çıkmaktadır. Fakat günümüze değin her iki şairin düşünce dünyalarını mukayeseli olarak ele alan araştırmalarda çoğunlukla aralarındaki ideolojik ihtilafların ön plana çıkarıldığı; üzerinde uzlaşıya vardıkları hususlarınsa farklı nedenlerle ihmal edildiği görülmektedir. Buna mukabil tanışıklıkları Bahriye Mektebi sıralarına dayanan Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmet’in, yaşadıkları çağın kimi güncel gelişmeleri karşısında aynı tavrı aldıkları iddia edilebilir. Bunların başında sinema gelmektedir. Söz konusu şairlerin sinema sanatına yönelik tespit, yaklaşım, düşünce ve eleştirileri dikkat çekici bir biçimde örtüşmektedir. Bu çalışmanın amacı, şairlerin sinema sanatı hakkındaki görüşleri arasındaki benzerlikleri ortaya koymak ve bu suretle kendilerinin ideolojik kimliklerine dair tartışmalara farklı bir boyut kazandırmaya çalışmaktadır.en_US
dc.description.abstractTwo of the most significant representatives of Modern Turkish poetry, Necip Fazıl Kısakürek and Nazım Hikmet, stand out as figures who evoke deep impact and influence on later generations. However, in the studies that comparatively examine their thought-world, so far, the ideological dissidences between the two poets are highlighted, whereas their agreements and concurrences are neglected due to a variety of reasons. Nevertheless, Necip Fazıl Kısakürek and Nazım Hikmet, took the same stance before some of the current developments of their period. The art of Cinema appears as the primary subject of agreement between the two figures. The identifications, approaches, vision and criticism by these poets towards the art of Cinema do strikingly overlap. The study aims to demonstrate the similarities between the views of these two poets about the art of Cinema, in an effort to introduce a different perspective to the debates over their ideological identities.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMustafa Süleyman Özcanen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSinemaen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectNecip Fazıl Kısaküreken_US
dc.subjectNazım Hikmeten_US
dc.subjectFilm Endüstrisien_US
dc.subjectCinemaen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectNecip Fazıl Kısaküreken_US
dc.subjectNazım Hikmeten_US
dc.subjectFilm Industryen_US
dc.titleSinema Sanatı Karşısında İki Aydın: Necip Fazıl Kısakürek ve Nazım Hikmeten_US
dc.title.alternativeTwo Intellectuals on Cinematic Art: Necip Fazıl Kısakürek and Nazım Hikmeten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofİnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-7705-2544en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage2312en_US
dc.identifier.endpage2327en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorBudan, Cem Yılmaz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster