Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzbek, Ali
dc.date.accessioned2023-12-10T19:04:44Z
dc.date.available2023-12-10T19:04:44Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.issn2149-1585
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/6631
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışmanın amacı kaynak temelli bilgi teknolojilerinin muhasebe meslek mensuplarının dijital muhasebe okuryazarlığı üzerindeki etkisinin değerlendirilmesini sağlamaktır. Tasarım/Yöntem: Çalışmada tesadüfi olmayan yöntemlerden kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak 572 muhasebe meslek mensubu üzerinde anket uygulaması yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programıyla analiz edilmiştir. Bulgular: Çalışma sonucunda kaynak temelli bilgi teknolojilerinin dijital muhasebe okuryazarlığı üzerinde (β:0.205; p<0.05) anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Çalışmanın gelecekte karar alma mekanizmalarındaki yöneticilerin karar almalarını destekleyeceği değerlendirilmektedir. Sınırlılıklar: Çalışma örnekleminin Eskişehir ilinde yer alan muhasebe meslek mensupları üzerinde uygulanması çalışmanın sınırlılıkları içerisindedir. Özgünlük/Değer: İlgili konu literatürde dijital okuryazarlık boyutunda yoğun bir şekilde çalışılmasına karşın muhasebe alanında kaynak temelli bilgi teknolojileri açısından irdelenmesi ve literatüre önemli bir kazanım getirmesi çalışmanın özgün değerini oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to evaluate the impact of resource- based information technologies on the digital accounting literacy of professional accountants. Design/Methodology: In the study, a survey was conducted on 572 professional accountants using the convenience sampling method, which is one of the non-random methods. The data obtained was analyzed with the SPSS 22 program. Findings: As a result of the study, a significant effect of resource- based information technologies on digital accounting literacy (β: 0.205; p<0.05) was determined. It is considered that the study will support the decision-making of managers in decision-making mechanisms in the future. Limitations: The application of the study sample on accountants in Eskişehir is within the limitations of the study. Originality/Value: Although the relevant subject has been studied extensively in the literature in terms of digital literacy, the unique value of the study is that it is examined in terms of resource-based information technologies in the field of accounting and brings a significant gain to the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherKilis 7 Aralık Üniversitesien_US
dc.relation.isversionofhttps://doi.org/10.20990/kilisiibfakademik.1317547en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKaynak Temelli Bilgi Teknolojilerien_US
dc.subjectDijital Okuryazarlıken_US
dc.subjectMuhasebeen_US
dc.subjectResource Based Information Technologiesen_US
dc.subjectDigital Literacyen_US
dc.subjectAccountingen_US
dc.titleKaynak Temelli Bilgi Teknolojilerinin Dijital Muhasebe Okuryazarlığı Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Resource-Based Information Technologies on Digital Accounting Literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofAkademik Araştırmalar ve Çalışmalar Dergisi (AKAD)en_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0001-9183-6513en_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.startpage331en_US
dc.identifier.endpage345en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.institutionauthorÖzbek, Ali


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster