Reklamlarda Anlamın Çağrışımlarla Zenginleştirilmesi: Turkcell Fiber Reklamının Göstergebilimsel Analizi
Abstract
Markaların stratejik iletişim yönetimlerinde reklamlar önemli bir yer tutmaktadır. Günümüz reklamcılık
anlayışında markalar hayali dünyalar ile tüketicilerin yaşamlarını ilişkilendirmekte; rakiplerden farklılaşma
amacına yönelik olarak tüketicilerde ürüne ait güçlü anlamlar yaratmayı amaçlamaktadır. Reklamda görsel ve
dilsel unsurlarda kullanılan mitler, çeşitli semboller ve metaforlar yardımıyla çağrışımlar oluşturularak yeni
anlamlar üretme, anlamı transfer etme ve zenginleştirme gibi işlevler yerine getirilmektedir. Göstergebilimin
yardımıyla reklam mesajlarında ilk bakışta fark edilen düz anlamın yanı sıra, metinde ilk bakışta fark
edilmeyen gizli yan anlamlar da analiz edilebilmektedir. Bu kapsamda çalışmanın amacı, “Turkcell Fiber’den
Ailelere Fiber Destek” reklamının görsel ve dilsel çözümlemesini yaparak reklamda tüketicilerin zihnini inşa
etmek amacıyla hangi tür çağrışımlardan faydalanıldığının ortaya konmasıdır. Söz konusu anlamları ortaya
çıkarma amacıyla, Roland Barthes’ın ortaya koymuş olduğu düz anlam/yan anlam ayrımından faydalanılarak
ifadelerin şifreleri çözülmüş, markanın reklamda anlam gücünü zenginleştirmek için çeşitli çağrışımlara
başvurduğu bulgusuna ulaşılmıştır. Advertisements have an important place in the strategic communication management of brands. In today's
advertising approach, brands associate imaginary worlds with the lives of consumers and aim to create strong
meanings of the product in consumers for the purpose of differentiation from competitors. Associations are
created with the help of myths, various symbols and metaphors used in visual and linguistic elements in
advertising. In this way, functions such as creating new meanings, transferring and enriching the meaning are
performed. With the help of semiotics, besides denotations recognized at first glance in advertising messages,
hidden connotations in the text that are not noticed at first sight can be analyzed. In this context, the aim of the
study is to analyze the visual and linguistic analysis of the “Turkcell Fiber’den Ailelere Fiber Destek”
advertisement and to reveal what kind of associations are used in order to build the minds of the consumers. In
order to reveal the meanings in question, the expressions were deciphered by making use of the denotation /
connotation distinction that Roland Barthes put forward. As a result of the research, it was found that the brand
uses various connotations to enrich its power of meaning in the advertisement.
Volume
20Issue
1Collections
The following license files are associated with this item: