Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHameed, Shifaa Salam
dc.date.accessioned2021-11-23T14:03:25Z
dc.date.available2021-11-23T14:03:25Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/3004
dc.descriptionDanışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ İPEK SUCU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Radyo Televizyon Ana Bilim Dalı / Yeni Medya İletişim ve Habercilik Bilim Dalı Konu:Radyo-Televizyon = Radio and Television ; İletişim Bilimleri = Communication Sciencesen_US
dc.description.abstractMedya, Covid-19 virüsü salgınına karşı sağlık bilincinin gelişimini şekillendiren güçlü bir etkendir; Bu koşullar altında yeni medyanın temel etkilerini belirleme girişiminde teknolojik dönüşümlerin (radyo, YouTube, televizyon, İnternet ve cep telefonları gibi) adımlarını yakından takip eden artan araştırma hacmi ile yeni medya yanlış bilgi aktarabilir mi? Esnek stratejilerden veya gerçeklerinden kaynaklanan nedenlerden yararlanmak mümkün mü? Bunlar, Covıd-19'un yayılmasıyla mücadele için küresel sağlık kuruluşları tarafından önerilen güvenlik önlemlerine halkın bağlılığını artırıyor mu? Olumlu sağlık tutumlarını ve önleyici tedbirlere uyumu teşvik etmek için uyarlanabilir tepkileri nasıl geliştirebilirler? Medya kavramı, sağlık bilinci kavramı ve yeni Korona virüsü 2019 kavramı hakkında daha önce önerilen ve sunulan fikirler ışığında, çalışmanın sorunu aşağıdaki problemler ortaya konarak tespit edilebilir: (Covid-19) virüsünün Irak'ta yayılması ışığında, medyanın sağlık bilincini geliştirme ve küresel sağlık krizleriyle mücadeledeki olumlu rolünü tahmin etmek mümkün müdür? Çalışma, Covid-19 virüsünün yayılması ışığında medyanın rolüne ilişkin farkındalık düzeyini şu yollarla araştırmayı amaçlamaktadır:  Medyanın Covid-19 virüsünün tehlikeleri konusunda farkındalık yaratmaya katkısının kapsamına ışık tutmak.  Irak'taki virüs risklerinin farkındalık derecelerinde cinsiyet değişkenine ilişkin farklılıkları ortaya çıkarmak.  Değişkenlerin kavramlarını ve prosedürel tanımlarını tanımlayın  Çalışmada aşağıda sonuçlara varıldı  Irak'ta Covid-19'u önlemenin tehlikeleri ve yöntemleri hakkında kamuoyunu bilinçlendirmede çeşitli medya kuruluşlarının aktif bir rolü var.  Irak uydu kanalları, kitleleri eğitmek için uzmanlarla yapılan konuşma programları aracılığıyla sağlık bilincini yaymaya çalıştı.  Sosyal ağ siteleri, bu yollarla başa çıkma kapasiteleri nedeniyle geniş kamu bilincinde aktif bir role sahipti.en_US
dc.description.abstractMedia is a powerful factor shaping the development of health awareness against the Covid-19 virus outbreak; Under these circumstances, can new media transmit misinformation with the increasing volume of research that closely follows the steps of technological transformations (such as radio, YouTube, television, the Internet and mobile phones) in an attempt to identify the main effects of new media? Is it possible to take advantage of flexible strategies or reasons stemming from their realities? Do these increase public adherence to the safety measures recommended by global health organizations to combat the spread of Covid-19? How can they develop adaptive responses to encourage positive health attitudes and adherence to preventive measures? In the light of the previously proposed and presented ideas about the concept of media, the concept of health awareness and the new Corona virus 2019 concept, the problem of the study can be identified by posing the following problems: In the light of the spread of the (Covid-19) virus in Iraq, the media's health awareness raising and global health crises. Is it possible to guess his positive role in the struggle? The study aims to investigate the level of awareness of the role of the media in light of the spread of the Covid-19 virus by: • To shed light on the extent of the media's contribution to raising awareness about the dangers of the Covid-19 virus. • To reveal the gender variable differences in the awareness levels of virus risks in Iraq. • Define the concepts and procedural definitions of variables • The following conclusions were reached in the study. • Various media organizations have an active role in raising public awareness about the dangers and methods of preventing Covid-19 in Iraq. • Iraqi satellite channels tried to spread health awareness through talk programs with experts to educate the masses. • Social networking sites had an active role in broad public awareness due to their capacity to deal with these waysen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/*
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectUydu TVen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.subjectSosyal ağlaren_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectSocial Networkingen_US
dc.subjectCovid-19en_US
dc.titleIrak medyasının Covid-19 salgınıyla yüzleşmedeki rolüen_US
dc.title.alternativeThe role of Iraqi media in confronting the Covid-19 pandemicen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentLisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess