Irak medyasının Covid-19 salgınıyla yüzleşmedeki rolü
Özet
Medya, Covid-19 virüsü salgınına karşı sağlık bilincinin gelişimini
şekillendiren güçlü bir etkendir; Bu koşullar altında yeni medyanın temel etkilerini
belirleme girişiminde teknolojik dönüşümlerin (radyo, YouTube, televizyon, İnternet
ve cep telefonları gibi) adımlarını yakından takip eden artan araştırma hacmi ile yeni
medya yanlış bilgi aktarabilir mi? Esnek stratejilerden veya gerçeklerinden
kaynaklanan nedenlerden yararlanmak mümkün mü? Bunlar, Covıd-19'un
yayılmasıyla mücadele için küresel sağlık kuruluşları tarafından önerilen güvenlik
önlemlerine halkın bağlılığını artırıyor mu? Olumlu sağlık tutumlarını ve önleyici
tedbirlere uyumu teşvik etmek için uyarlanabilir tepkileri nasıl geliştirebilirler? Medya
kavramı, sağlık bilinci kavramı ve yeni Korona virüsü 2019 kavramı hakkında daha
önce önerilen ve sunulan fikirler ışığında, çalışmanın sorunu aşağıdaki problemler
ortaya konarak tespit edilebilir: (Covid-19) virüsünün Irak'ta yayılması ışığında,
medyanın sağlık bilincini geliştirme ve küresel sağlık krizleriyle mücadeledeki olumlu
rolünü tahmin etmek mümkün müdür?
Çalışma, Covid-19 virüsünün yayılması ışığında medyanın rolüne ilişkin
farkındalık düzeyini şu yollarla araştırmayı amaçlamaktadır:
Medyanın Covid-19 virüsünün tehlikeleri konusunda farkındalık yaratmaya
katkısının kapsamına ışık tutmak.
Irak'taki virüs risklerinin farkındalık derecelerinde cinsiyet değişkenine
ilişkin farklılıkları ortaya çıkarmak.
Değişkenlerin kavramlarını ve prosedürel tanımlarını tanımlayın
Çalışmada aşağıda sonuçlara varıldı
Irak'ta Covid-19'u önlemenin tehlikeleri ve yöntemleri hakkında kamuoyunu
bilinçlendirmede çeşitli medya kuruluşlarının aktif bir rolü var.
Irak uydu kanalları, kitleleri eğitmek için uzmanlarla yapılan konuşma
programları aracılığıyla sağlık bilincini yaymaya çalıştı.
Sosyal ağ siteleri, bu yollarla başa çıkma kapasiteleri nedeniyle geniş kamu
bilincinde aktif bir role sahipti. Media is a powerful factor shaping the development of health awareness
against the Covid-19 virus outbreak; Under these circumstances, can new media
transmit misinformation with the increasing volume of research that closely follows
the steps of technological transformations (such as radio, YouTube, television, the
Internet and mobile phones) in an attempt to identify the main effects of new media?
Is it possible to take advantage of flexible strategies or reasons stemming from their
realities? Do these increase public adherence to the safety measures recommended by
global health organizations to combat the spread of Covid-19? How can they develop
adaptive responses to encourage positive health attitudes and adherence to preventive
measures? In the light of the previously proposed and presented ideas about the
concept of media, the concept of health awareness and the new Corona virus 2019
concept, the problem of the study can be identified by posing the following problems:
In the light of the spread of the (Covid-19) virus in Iraq, the media's health awareness
raising and global health crises. Is it possible to guess his positive role in the struggle?
The study aims to investigate the level of awareness of the role of the media in
light of the spread of the Covid-19 virus by:
• To shed light on the extent of the media's contribution to raising awareness
about the dangers of the Covid-19 virus.
• To reveal the gender variable differences in the awareness levels of virus risks
in Iraq.
• Define the concepts and procedural definitions of variables
• The following conclusions were reached in the study.
• Various media organizations have an active role in raising public awareness
about the dangers and methods of preventing Covid-19 in Iraq.
• Iraqi satellite channels tried to spread health awareness through talk programs
with experts to educate the masses.
• Social networking sites had an active role in broad public awareness due to
their capacity to deal with these ways
Bağlantı
https://hdl.handle.net/11363/3004Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [1219]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: