Hatunoğlu, Mahire Aysima2025-07-232025-07-232024https://hdl.handle.net/11363/10124Danışman: DR. ÖĞR. ÜYESİ RAHEB MOHAMMADI GHANBARLOU Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Sosyoloji Ana Bilim Dalı Konu: Sosyoloji = SociologyZygmunt Bauman’ın akışkan modernite teorisi, modern dünyanın sürekli değişim ve belirsizlik içinde olduğunu ve bu dinamizmin bireylerin kimliklerini, değerlerini ve ilgilerini sürekli yeniden şekillendirdiğini savunur. “Zygmunt Bauman Sosyolojisinin İmkanı Olarak 'Akışkan'lığın Akademik Araştırma Yönelimlerindeki Yeri: İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Öğrencileri Örneği” başlıklı araştırmada, Bauman’ın teorisinin lisansüstü öğrencilerin eğitim süreçlerindeki etkileri incelenmiştir. Amaçlı örnekleme yöntemi ile yapılan bu nitel çalışmanın bulguları, öğrencilerin tez konularını belirlerken kişisel ilgi alanları, akademik rehberlik ve kariyer hedefleri arasında denge kurduklarını göstermektedir. Bu denge, bireylerin sürekli değişen toplumsal ve akademik koşullara adapte olarak kimliklerini yenilemelerini sağlar. Elde edilen veriler, katılımcıların kendilerini sürekli yenileme ve adaptasyon gerekliliğini vurgularken, mesleklerin ortadan kalkma riskine rağmen geleceğe dair kaygı duymadıklarını göstermektedir. Bu, Bauman’ın belirsizlik ve güvensizlik temalarıyla tam olarak örtüşmeyebilir ve bazı bireylerde stres ve baskı yaratabilir. Ancak, katılımcıların teknoloji ve toplumsal dönüşümlere uyum sağlama çabaları, profesyonel gelişimlerine ve toplumsal katkılarına önemli katkılar sunmaktadır. Bauman’ın teorisi doğrultusunda, sürekli öğrenme ve adaptasyon yetenekleri, bireysel başarıyı ve toplumsal uyumu desteklemektedir. Öğrenciler, değişime uyum sağlayarak akademik başarı ve toplumsal katkılar yapma konularında kendilerini yeniden tanımlamaktadırlar. Bu çalışma, Bauman'ın sosyolojik perspektifinin, modern dünyada eğitim süreçleri ve kimlik oluşumlarını anlamamızda sunduğu önemi vurgulamaktadır.Zygmunt Bauman’s theory of liquid modernity posits that the modern world is characterized by constant change and uncertainty, continuously reshaping individuals’ identities, values, and interests. The study titled “The Place of ‘Fluidity’ in Academic Research Orientations as a Possibility of Zygmunt Bauman's Sociology: The Example of Graduate Students at Istanbul Gelişim University Graduate Education Institute” examines the effects of Bauman’s theory on graduate students’ educational processes. The findings of this qualitative study, conducted using purposive sampling, indicate that students balance personal interests, academic guidance, and career goals when selecting their thesis topics. This balance enables them to adapt to constantly changing social and academic conditions, thereby renewing their identities. The data suggest that participants emphasize the need for continuous self-renewal and adaptation, while not being overly concerned about the risk of their professions becoming obsolete. This perspective may not fully align with Bauman’s themes of uncertainty and insecurity, and may generate stress and pressure for some individuals. However, participants’ efforts to adapt to technological and social transformations significantly contribute to their professional development and societal contributions. In line with Bauman’s theory, continuous learning and adaptation skills support both individual success and social cohesion. By adapting to change, students redefine themselves in terms of academic success and societal contributions. This study underscores the importance of Bauman's sociological perspective in understanding educational processes and identity formation in the modern world.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAkışkanlıkModernlikZygmunt BaumanBelirsizlikBireysel KimlikFluidityModernityUncertaintyIndividual IdentityZygmunt Bauman sosyolojisinin imkanı olarak "Akışkan"lığın akademik araştırma yönelimlerindeki yeri: İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü öğrencileri örneğiThe place of "Fluidity" as a possibility of Zygmunt Bauman sociology in academic research tendencies: The case of Istanbul Gelişim University Graduate Education Institute studentsMaster Thesis