İstanbul Gelişim Üniversitesi İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi2022-04-012022-04-012021https://hdl.handle.net/11363/3455Milyarderler arasındaki “uzay yarışı” devam etmektedir. Geçtiğimiz aylarda Jeff Bezos’un Blue Origin uzay şirketi, Elon Musk’ın SpaceX uzay şirketi ve Richard Branson’ın Virgin Galactic uzay şirketi uzaya turistik seyahatler düzenlemişlerdir. Bu şirketlerin amacı, astronot olmayan insanları uzaya göndererek ticari uçuşların artışını sağlamaktır. Gelecekte uzayda yaşamanın, çalışmanın, farklı gezegenleri araştırmanın, uzayın harikalarını keşfetmeye yönelik turistik faaliyetlerde bulunmanın, uydularda ve asteroidlerde maden aramanın ve kargo taşımacılığı yapmanın olağan hâle geleceği öngörülmektedir. Bu durum, havacılıkta daha önce hayal bile edilemeyen bir pazarın ortaya çıkmasına neden olabilir. Ancak uzay pazarına bağlı havacılık faaliyetlerini şimdilik hayal gücümüzde aramak zorundayız.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttribution 3.0 United StatesBültenlerİstanbul Gelişim Üniversitesi İİSBF SosyoCom: Aylık Etkinlik ve Haber Bülteni (Sayı: 12, Aralık 2021)Other