Kadhim Humairi, Saif imad2025-01-072025-01-072024https://hdl.handle.net/11363/9196Danışman: DOÇ. DR. ÇAĞLA KAYA İLHAN Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Radyo Televizyon ve Sinema Ana Bilim Dalı / Yeni Medya İletişim ve Habercilik Bilim Dalı Konu:Radyo-Televizyon = Radio and Television Dizin:Matematiğe Yönelik Tutum Gözlem Formu = Attitude Observation Form Towards Mathematics ; İletişim Tutum Testi = Communication Attitude TestThe main purpose of this research is the use of Facebook, Instagram and other pages by Istanbul Gelişim University students. To verify its use. It explores attitudes towards reporting news through short videos on social media. The questionnaire was used as a data collection tool for students at Istanbul Gelişim University in Turkey, where 374 questionnaires were randomly distributed to students from various colleges. After collecting the data, the researcher coded the data and used descriptive analyses, correlation analysis, and regression to discover the relationship between the study variables. The results showed a positive, statistically significant relationship between engaging content, scenario-based experiences, user engagement, and student attitudes. Looking at the results in the regression table, we see that the interaction of engaging content, scenario-based experience, and user interaction has a statistically significant effect on student attitudes, and the P value is less than 5%. The results also showed that the regression coefficient value was 0.832. This means that the ability of the independent variables to predict the change in the dependent variable is great. Hypotheses H1 H2 H3 were accepted because we found that watching short videos (reels), interesting content, scenario-based experience, and interacting with user engagement had a statistically significant effect on students' attitudes. In Turkey, social media plays an important role in social interaction, especially among university students. Nowadays, most students use social media for more than just chatting; They also use it to learn, discover information, and watch the news.Bu araştırmanın temel amacı İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencilerinin Facebook, Instagram ve diğer sayfalarını kullanımlarıdır. Kullanımını doğrulamak için. Sosyal medyadaki kısa videolar aracılığıyla haber bildirmeye yönelik tutumları araştırıyor. Anket, Türkiye'deki İstanbul Gelişim Üniversitesi öğrencileri için veri toplama aracı olarak kullanılmış olup, 374 anket çeşitli kolejlerdeki öğrencilere rastgele dağıtılmıştır. Verileri topladıktan sonra araştırmacı verileri kodladı ve çalışma değişkenleri arasındaki ilişkiyi ortaya çıkarmak için betimsel analizler, korelasyon analizi ve regresyon kullandı. Sonuçlar ilgi çekici içerik, senaryoya dayalı deneyimler, kullanıcı katılımı ve öğrenci tutumları arasında pozitif, istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olduğunu gösterdi. Regresyon tablosundaki sonuçlara baktığımızda ilgi çekici içerik, senaryo bazlı deneyim ve kullanıcı etkileşiminin öğrenci tutumları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğunu ve P değerinin %5'ten az olduğunu görüyoruz. Sonuçlar ayrıca regresyon katsayısı değerinin 0,832 olduğunu gösterdi. Bu, bağımsız değişkenlerin bağımlı değişkendeki değişimi tahmin etme yeteneğinin büyük olduğu anlamına gelir. H1 H2 H3 hipotezleri kabul edildi çünkü kısa videolar (makaralar) izlemenin, ilginç içeriğin, senaryoya dayalı deneyimin ve kullanıcı katılımıyla etkileşimin öğrencilerin tutumları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etkiye sahip olduğunu bulduk. Türkiye'de sosyal medya, özellikle üniversite öğrencileri arasında sosyal etkileşimde önemli bir rol oynuyor. Günümüzde çoğu öğrenci sosyal medyayı sohbet etmekten daha fazlası için kullanıyor; Ayrıca bunu öğrenmek, bilgi keşfetmek ve haberleri izlemek için de kullanıyorlar.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessAttitudeStudents' AttitudesInteresting Content Scenario-Based Experience and User Participation InteractionÖğrencilerin Tutumlarılginç Içerik SenaryoTabanlı Deneyim ve Kullanıcı Katılımı EtkileşimiÜniversite öğrencilerinin sosyal medya platformlarında haber sunumunda kısa video klip (Reels) izlemeye yönelik tutumlarıAttitudes of university students towards watching short video clip (Reels) during news presentation on social media platformsMaster Thesis