Albayrak, Aslı2024-01-082024-01-0820221308-91961308-7363https://hdl.handle.net/11363/6891https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1132727https://doi.org/Kadın ve erkeklerin biyolojik, sosyal, kültürel, fizyolojik ve duygusal farklılıkları hayatlarının tüm alanlarına olduğu gibi restorana gittiklerinde tercih ettikleri yemekler üzerinde de etkili olmaktadır. Bu çalışmada, kadın ve erkeklerin restoranlarda yiyecekleri yemeklere karar verirken hangi faktörlerden etkilendiklerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma alan araştırması olarak tasarlanmış ve veri toplama aracı olarak anket tekniği kullanılmıştır. İstanbul sınırları içerisinde, ayda en az bir kez restorana giden, 347 kadın ve 291 erkek kolayda örnekleme yöntemiyle çalışma kapsamına çalınmıştır. Çalışma sonucunda kadınların restoranlarda yemek tercihlerine etki eden faktörlerin sırasıyla Ürün Özellikleri, Kişisel ve Finansal Özellikler ile Sosyal ve Zamansal Özellikler olduğu, erkeklerde ise bu durumun Sosyal ve Zamansal Özellikler, Ürün Özellikleri ile Kişisel ve Finansal Özellikler şeklinde sıralandığı bulunmuştur. Çalışma sonuçlarından restoran yöneticilerine işletmelerinin pazar paylarını ve gelirlerini arttırabilecek önerilerde bulunulmuştur.Men and women show biological differences as well as social, cultural, physiological and emotional differences. On the other hand, this difference affects all areas of life of men and women, as well as the meals they prefer when they eat restaurants. In this study, it is aimed to reveal the factors affecting the food choice of men and women while deciding what to eat in restaurants. The study was designed as a field study and questionnaire technique was used as a data collection tool. Within the borders of Istanbul, 347 women and 291 men, who eat restaurant at least once a month and agree to participate in the study, were included in the study by convenience sampling method. As a result of the study, it was found that the factors affecting the food choice of women eat restaurants were Product Characteristics, Personal and Financial Characteristics and Social and Temporal Features, respectively, while for men, this situation was listed as Social and Temporal Characteristics, Product Characteristics, and Personal and Financial Characteristics. In addition, according to the results of study. As a result of the study, give suggestions to increase the market shares and revenues to restaurant managers.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessRestoranKadınErkekYemek seçimiRestaurantWomanManFood choiceKadın ve Erkeklerin Yemek Tercihlerindeki Farklılıkların İncelenmesiExamining The Differences in Food Choice of Women and MenArticle4120724110.14520/adyusbd.10095911132727