Pilavcı, Ömer Erhan2025-07-282025-07-282024https://hdl.handle.net/11363/10129Danışman: PROF. DR. GÜNER EKENCİ Yer Bilgisi: İstanbul Gelişim Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Antrenörlük Eğitimi Ana Bilim Dalı / Spor Yöneticiliği Bilim Dalı Konu: Spor = SportsGünümüzde eğitim konusunda farklı roller üstlenen öğretmenlerin hem teknolojiyi kullanması hem de teknoloji öğrenmeye entegre etmesi için nasıl kullanıldığını öğrenmeli ve öğrenciye öğretebilmesi için yeterliliklerine sahip olması gerekmektedir. Bu çerçevede öğretmenlerin teknolojiyi bilmesi, teknolojik pedagojik alan bilgisine sahip olması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı, beden eğitimi öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu ve mesleki tutumları arasındaki farkı anlamamıza katkı sağlayarak, beden eğitimi derslerinin daha etkili ve verimli hale getirilmesine yönelik öneriler sunmayı amaçlamaktadır. Beden eğitimi ve spor öğretmenlerinin mesleki tutumlarını ve teknolojik pedagojik alan bilgilerini değerlendirmek, bu iki değişken arasındaki ilişkiyi anlamak ve teknolojinin beden eğitimi derslerinde kullanımının mesleki tutumlar üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Bursa ili okullarında yer alan aktif şekilde okullarda çalışan, çevrimiçi yayınlanan veri toplama aracını gönüllü bir şekilde doldurulan 350 beden eğitimi öğretmeninden oluşmaktadır. Anketin ilk bölümünde yer alan demografik sorularda katılımcıların cinsiyeti, yaşı, eğitim düzeyi, çalıştığı kurum ve çalışma yılı sorulmuştur. İkinci bölümünde ise Valtonen ve diğerleri tarafından 2017 yılında geliştirilen Ölçek Arslan, Ulubey ve Ata (2021) tarafından Türkçeye uyarlanan "21. Yüzyıl Becerileri Kapsamında Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Ölçeği" kullanılmıştır. Mesleki tutumlarını tespit edebilmek amacıyla Ünlü (2011) tarafından geliştirilen "Beden Eğitimi Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği" kullanılmıştır. Beden eğitimi öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin yeterli olduğu bulunmuştur. Demografik durumlara göre incelendiğinde cinsiyete, yaşa, eğitim düzeyine, çalıştığı kurum türüne ve çalışma yılına göre istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmaktadır. Öğretmenlerin mesleklerine karşı genel olarak olumlu bir tutuma sahip olduklarını ve öğrencilerine karşı saygılı olduklarını, ancak aynı zamanda bir miktar kaygı da yaşadıklarını göstermektedir.In today's world, teachers who take on different roles in education need to both use technology and integrate it into learning. They must possess the competencies to teach students how to use technology effectively. Within this framework, teachers need to have technological knowledge and technological pedagogical content knowledge. The purpose of this study is to contribute to our understanding of the difference between physical education teachers' technology integration and their professional attitudes, providing suggestions for making physical education classes more effective and efficient. The study evaluates the professional attitudes and technological pedagogical content knowledge of physical education and sports teachers, explores the relationship between these two variables, and examines the impact of technology use in physical education classes on professional attitudes. The study group consists of 350 physical education teachers actively working in schools in Bursa, who voluntarily completed an online data collection tool. In the first part of the survey, demographic questions such as gender, age, education level, the institution they work for, and years of service were asked. In the second part, the "Technological Pedagogical Content Knowledge (TPCK) Scale," developed by Valtonen et al. in 2017 and adapted into Turkish by Arslan, Ulubey, and Ata (2021), was used. To identify professional attitudes, the "Attitude Scale towards the Profession of Physical Education Teaching" developed by Ünlü (2011) was used. The findings show that physical education teachers have sufficient technological pedagogical content knowledge. Statistically significant differences were found according to demographic variables such as gender, age, education level, type of institution, and years of service. Teachers generally have a positive attitude towards their profession and are respectful towards their students, though they also experience some anxiety.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessBeden eğitimiÖğretmen21.yyteknolojipedagojimesleki tutumPhysical educationTeacher21st centurytechnologypedagogyprofessional attitudeBeden eğitimi öğretmenlerinin mesleki tutum algılarının ve teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesiExamination of physical education teachers' professional attitude perceptions and technological pedagogical field knowledgeMaster Thesis