Mardin il bölgesinde okullardaki sosyal etkinliklerin (tiyatro, müzik, spor, dans, şenlikler) lise dönemi ergen (14-18 yaş) kişiliğe etkileri
Abstract
Ergenlik dönemi bireyin hayatındaki çalkantılı bir dönemdir. Bu dönemde bireyde fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal bazı değişimler yaşanmaktadır. Bu değişimler bireyin zor dönemler yaşamasına neden olabilmektedir. Kendi içerisinde bazı aşamalara sahip olan ergenlik döneminde bireyde görülen değişimlerden biri de kişiliğin gelişimi ile ilgilidir. Zira ergenlik döneminde bireyde bir kişilik arayışı bulunmaktadır. Söz konusu kişilik arayışında etkili olan bir takım unsurlar bulunmaktadır. Özellikle de bireyin içerisinde bulunduğu sosyal çevre kişilik gelişiminde önemli bir etkiye sahip olabilmektedir. Bu açıdan değerlendirildiğinde, ergenlik döneminin büyük bölümünün okullarda geçmesi nedeniyle okullarda gerçekleştirilen sosyal etkinliklerin ergenlik dönemindeki kişilik gelişimi üzerinde etkisinin bulunacağı ileri sürülebilir. Bu çalışmanın amacı Mardin il bölgesindeki okullarda sosyal etkinliklerin lise dönemi ergen kişilerdeki etkilerinin cinsiyet, yaş, baba eğitim düzeyi, anne eğitim düzeyi, annenin çalışma durumu, babanın çalışma durumu ve ayık gelir değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini tespit etmek, öğrencilerin sosyal etkinliklere katılma durumları İle kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi betimlemektir. Araştırma betimsel ve ilişkisel yöntem tarama modeline göre kurgulanmıştır. Çalışmada elde edilen sonuçlara göre genel olarak öğrencilerin sosyal etkinliklere katılma ve kişilik özellikleri arasında ilişki gözlenmemekte ancak alt faktörler bazında incelendiğinde anlamlı ilişkiler ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin olumlu durumları ile duygusal dengelilikleri arasında ilişkiler vardır öyle ki, öğrencilerin sosyal etkinliklere katılma olumlu durumları düzeyleri arttıkça duygusal dengelilikleri de artmaktadır. Adolescence period is an unsteady period in life of a person. That person faces with some changes related to physical, cognitive, emotional and social development. Those changes result in difficulties. Adolescence period that has some steps special to it results in some changes also related with the development of personality. Main reason of that situation is that the person looks for a "personality" for himself/herself. There are some factors affecting personality in a great manner. One of those factors is social environment in which the person lives during adolescence period. For that reason, it may be claimed that social activities held in schools may affect personality development of a person because of the fact that the person spends a great amount of time in school. Aim of that study is investigating the affects of social activities being held in schools in Mardin during high school period in terms of gender, age, educational status of father, educational status of mother, job of father and monthly income. It is aimed to understand whether there is a relation between personality development and participation in social activities in schools during adolescence period or not. Descriptive and relational survey model is used. According to the results of the study, it is seen that there is not a relationship between personality development and taking part in social activities in school in general. On the other hand, in terms of sub factors, there are some significant relations. For example, the more participation to social activities, the better results in terms of emotional balance.
Collections
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
The following license files are associated with this item: