Kişilik, duygusal zeka ve örgütsel vatandaşlık ilişkileri: Özel eğitim kurumlarında bir uygulama
Özet
Özellikle son otuz yılda yoğunlaşan globalleşmenin doğurduğu koşullar örgütlerin yaşam mücadelesinde yeni bir çığır açmıştır. Bu alanda erişilen en önemli kavramlardan birisi örgütsel vatandaşlık davranışı kavramıdır. ÖVD, örgütlerin üyelerinden beklentinin üzerinde bir performansı gönüllü olarak ortaya koymasını ifade etmektedir. İçerdiği boyutlarla örgütsel vatandaşlık davranışı örgütün hedeflerine ulaşmasında, verimliliğinde ve artan rekabet koşulları ile başa çıkmasında en önemli etkenlerden birisi olmaktadır. Global koşulların doğurduğu bir diğer kavram ise duygusal zekadır. İnsan duygularının davranışlarına etkin bir biçimde kanalize edilmesiyle ilintili bir kavram olan duygusal zeka her ne kadar Plato'dan beri bilinse de örgüt amaçları doğrultusunda işlenmesi, bu yönde araştırılıp incelenmesi yine son yıllara rast gelmektedir. Bu çalışma gelişen koşullarda bu yeni kavramların birbirleriyle olan ilişkisini eğitim sektöründe incelemeyi amaçlamaktadır. Especially the conditions of increasing globalization for the last 30 years have broken fresh ground for the struggle for life of the organizations. One of the most important notions reached in this field is the Notion of the Organizational Citizenship Behavior. Organizational Citizenship Behavior means that the members of the organization's working more than the organization requests voluntarily. Organizational Citizenship Behavior is one of the most significant factors for the organization's productivity, achieving its goal and coping with the conditions of increasing competition. The other notion which the global conditions cause is emotional intelligence. The emotional intelligence, which is related to people's emotions canalising to the behaviours of them effectively, is being known since Plato. However its being proccessed and analyzed according to the organization has been seen lately. This study aims to examine the relations between these new notions within the developing conditions in education sector.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11363/871Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: