Bir grup üstün zekalı çocuğun sosyal uyum durumlarının incelenmesi
Özet
Bu araştırmada, üstün zekâlı öğrencilerin gündelik hayattaki sosyal uyum durumları incelenmiştir. Gündelik hayatta birçok uyaranla mücadele eden üstün zekalı çocukların sosyal uyumlarının zayıf olduğuna dair genel bir görüş gelişmiştir. Bu çalışma bu bilginin doğruluğunu ve yanlışlığını araştırmaktadır. Araştırmadan mantıklı bir sonuç çıkabilmesi için normal olarak nitelendirilen çocuklardan kontrol grubu oluşturulmuştur. Toplamda üstün zekâlı çocuklardan 20 si erkek, 26sı kız, normal çocuklardan da 20 si erkek, 26 kız toplamda 92 çocuğa, Hacettepe Üniversitesinin geliştirmiş olduğu Kişilik Envanterinin (HKE) bir alt ölçeği olan Sosyal Uyum testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonunda, üstün zekâlı çocukların genel anlamda sosyal uyumlarında herhangi bir düşüklüğe rastlanmamıştır. This study examined the social adaptation skills of gifted and talented children in daily life. There is a general point of view that gifted and talented children have weak social adaptation skills because these children struggle too many stimula in their lives. This study aims to seek the accuracy or falsity of this assumption. A control group consisting of normal children was formed in order to make reasonable result from the study. Total participants of this stduy are 92 children. Gifted children participants were 20 male and 26 female. Control group participants were 20 male 26 female. All these children took the Social Adaptation Skills Scale which is a subtest of Hacattepe Personality Inventory developed by Hacattepe Universty. At the end of the study, it is not found weak social adaptation skills among gifted and talented children.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11363/852Koleksiyonlar
- Yüksek Lisans Tezleri [572]
Aşağıdaki lisans dosyası bu öğe ile ilişkilidir: