Reflection of Brand Hate on Brand Forgiveness
Abstract
Brand hatred consists of elements such as negative experiences that consumers have with the brand,
symbolic and ideological incompatibilities, disturbing advertisements and immoral behavior. To prevent
brand hatred, brands need to establish a strong bond and empathize with consumers. This situation increases
the likelihood of consumers forgiving brands and the concept of brand donation emerges. Brand donation
is when consumers' negative emotions towards brands are replaced by positive emotions. In this context,
the aim of the study is to examine the effect of brand hatred on brand donation. In addition, the mediating
role of the sub-dimensions of brand hatred with the sub-dimensions of brand donation was examined in the
study. In the first part of the research, Hegner et al.'s (2017) brand hatred study titled "Determinants and
outcomes of brand hate" was used. In the second part, Christodoulides et al.'s (2021) scale called "Don't be
rude! The effect of content moderation on consumer‐brand forgiveness" was used. In the last part of the
study, descriptive questions are included. The research was conducted on 530 participants. According to
the findings of the study, the most important factors in forgiveness are symbolic incompatibility and
negative past experiences. Therefore, symbolic dissonance should be reduced and brands should be ensured
to represent consumers. Based on the research, it appears that brand hatred, symbolic incongruity, brand
avoidance and brand retaliation have the most significant impact on cognitive brand donation. In order for
the consumer to forgive the brand, the effects of these elements must be minimized. Marka nefreti, tüketicilerin markayla yaşadıkları olumsuz deneyimler, sembolik ve ideolojik
uyumsuzluklar, rahatsız edici reklamlar ve ahlakdışı davranışlar gibi unsurlardan meydana gelmektedir.
Marka nefretini önlemek için markaların tüketicilerle güçlü bir bağ kurması, empati yapması
gerekmektedir. Bu durum tüketicilerin markaları affetme olasılığını artırmakta ve marka bağışlanması
kavramı oraya çıkmaktadır. Marka bağışlanması, tüketicilerin markalara yönelik olumsuz duygularının
yerini olumlu duygulara bırakması sürecini ifade etmektedir. Bu bağlamda çalışmanın amacı marka
nefretinin marka bağışlanmasına etkisini incelemektir. Ayrıca çalışmada marka nefretinin alt boyutlarının
marka bağışlanmasının alt boyutlarıyla aracılık rolünün varlığı incelenmiştir. Araştırmanın birinci
bölümünde, Hegner ve arkadaşlarının (2017) “Determinants and outcomes of brand hate" adlı marka nefreti çalışmasından faydalanılmıştır. İkinci bölümde, Christodoulides ve arkadaşlarının (2021) “Don't be rude!
The effect of content moderation on consumer‐brand forgiveness” adlı ölçeğinden yararlanılmıştır.
Çalışmanın son bölümünde ise tanımlayıcı sorulara yer verilmiştir. Bu çalışma, 530 katılımcı üzerinde
gerçekleştirilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara göre, bağışlamada en önemli etken sembolik
uyumsuzluk ve olumsuz geçmiş deneyimlerdir. Diğer bir deyişle, tüketicinin markayla sembolik
uyumsuzluğu veya olumsuz deneyimleri artıkça markayı bağışlaması azalmaktadır. Bu nedenle, sembolik
uyumsuzluk azaltılmalı ve markaların tüketicileri temsil etmesi sağlanmalıdır. Araştırmaya bağlı olarak
bilişsel marka bağışlanması üzerinde marka nefreti, sembolik uyumsuzluk, markadan kaçınma ve marka
misillemesinin en önemli etkiye sahip olduğu görülmektedir. Tüketicinin markayı bağışlaması için bu
unsurların etkilerinin en aza indirilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda, davranışsal marka bağışlanması için
en önemli etkinin olumsuz geçmiş deneyim, sembolik uyumsuzluk ve marka misillemesi tarafından
meydana geldiği görülmüştür. Duygusal marka bağışlanması için ise en önemli etkenin sembolik
uyumsuzluk olduğu görülmektedir.
Volume
12Issue
1Collections
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
The direct effect of brand strategy and brand communication in building a strong brand equity the case of Burberry
Al-Jaberi, Sarmad Muwafaq Thamer (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Nowadays, brands play an important role in our life, where it interferes with most people's lives, it's one of the most important subjects that attract the attention of companies and shareholders together, In the shade of ... -
The relationship between e-service quality, perceived risk and customer satisfaction: An emperical study on Etsy online shopping store
Maktari, Noor Adnan (İstanbul Gelişim Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Günümüzün çevrimiçi pazarlarında, çevrimiçi alışveriş mağazalarının müşteri memnuniyetini ve katılımını sürekli olarak artırma kapasitesi, finansal performansını değerlendirmede büyüme, ölçek ekonomileri veya hisse fiyatı ... -
Marka İlgileniminin, Tutumun ve Sadakatin Marka Kullanım Niyeti Üzerindeki Etkisi: Tüketicilerin Yeniliklere Açıklık Kişilik Özelliklerinin Düzenleyici Rolü (Çevrimiçi Yiyecek İçecek Platformları Örneği)
Alizade, Parisa (Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, 2022)Bu çalışmanın amacı marka ilgileniminin, tutumun ve sadakatin marka kullanım niyeti üzerindeki etkisini ve marka ilgileniminin ve tutumun marka sadakati üzerindeki etkisini belirlemektir. Aynı zamanda bu çalışma kavramsal ...