Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDikme, Hüseyin
dc.contributor.authorSucu, İpek
dc.contributor.authorÖzer, İrfan
dc.date.accessioned2024-03-30T21:43:18Z
dc.date.available2024-03-30T21:43:18Z
dc.date.issued2024en_US
dc.identifier.issn2147 - 5237
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11363/7267
dc.description.abstractGünümüzde pazarlama kavramı, pek çok sektörde olduğu üzere sağlık alanında da geliştirilmesi önem kazanan bir kavram ortaya çıkmaktadır. 1970’li yıllardan itibaren tüketici memnuniyetinin önem kazanmasıyla birlikte pazarlama faaliyetlerine de önem gösterilmeye başlanmış, profesyonel yönde pazarlama faaliyetlerinin iletişim yönünde uygulanması 1980’lerden sonra gündeme gelmeye başlamıştır. Özel sağlık kuruluşlarının sayıca artması, artan rekabet koşullarının oluşması ve tüketicilerin bilinçlenmesi gibi özelliklere bağlı olarak, sağlık sektöründeki çalışmalar önem kazanmaya başlamıştır. Medyada pazarlama iletişiminin artan önemi, sağlık çalışmalarının etkililiğini artırmaktadır. Pazarlama faaliyetlerinin öneminin artmasıyla birlikte hastaların/tüketicilerin gerçekleştirilen faaliyetler ve hizmetler ile ilgili daha kolay bir şekilde medyadan bilgi alabilme ve faaliyetler hakkındaki düşüncelerini paylaşabilme olanakları artmıştır. Bu çalışmada, özel hastanelerdeki pazarlama iletişimi faaliyetleri hakkında kitle iletişim araçları ve sosyal medyadan bilgi alarak hizmet alan hastaların/tüketicilerin pazarlama çalışmalarına verdikleri önemin sağlık kuruluşu tercihlerine nasıl etkilerde bulunduğu hususu pazarlama karması unsurları bağlamında incelenmiştir.en_US
dc.description.abstractNowadays, the concept of marketing is gaining importance in the field of health, as in many sectors. As consumer satisfaction gained importance since the 1970s, marketing activities began to be given importance, and the application of professional marketing activities in the direction of communication began to come to the fore after the 1980s. Studies in the health sector have begun to gain importance due to the increase in the number of private health institutions, the emergence of increasing competitive conditions and the awareness of consumers. The increasing importance and application of marketing communication in the media increases the impact on health studies. With the increasing importance of marketing activities, the opportunities for patients/consumers to obtain information about the activities and services performed more easily from the media and to share their thoughts about the activities have increased. In this study, how the importance given to marketing activities by patients/consumers who receive information about marketing communication activities in private hospitals from mass media and social media affects their healthcare institution preferences in the context of marketing mix elements.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherNurcan Metinen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlama İletişimien_US
dc.subjectMedyaen_US
dc.subjectTüketici Memnuniyetien_US
dc.subjectSağlık Sektörüen_US
dc.subjectHizmeten_US
dc.subjectMarketing Communicationen_US
dc.subjectMediaen_US
dc.subjectConsumer Satisfactionen_US
dc.subjectHealth Sectoren_US
dc.subjectServiceen_US
dc.titleMedyada Pazarlama İletişimi Yönünde Sağlık Hizmetlerinde Yapılan Çalışmaların Tüketici Memnuniyetini Sağlamadaki Önemien_US
dc.title.alternativeThe Importance of Studies Conducted in Health Services on Terms of Media Marketing Communications in Ensuring Consumer Satisfactionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.ispartofSocial Sciences Research Journalen_US
dc.departmentİktisadi İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesien_US
dc.authorid0000-0002-6196-0515en_US
dc.authorid0000-0002-6298-7918en_US
dc.authorid0009-0008-3903-8977en_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue01en_US
dc.identifier.startpage86en_US
dc.identifier.endpage91en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDikme, Hüseyin
dc.contributor.institutionauthorSucu, İpek


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster